Conducerea Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, bilanţul activităţii desfăşurate în primele opt luni ale acestui an.

Potrivit analizei statistice prezentate ieri, în primele opt luni ale anului 2013 au avut loc 1531 intervenții în situații de urgență.

„Cele mai multe activități sau acțiuni de intervenție le are SMURDUL, în momentul de față (…) Incendii am avut și vom avea. Important este că nu avem victime, până acum și este un lucru îmbucurător”, a declarat inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna, colonel Gyorgy Alfons.

Acesta a vorbit și despre buna colaborare cu Dispeceratul de Ambulanță: „Dispeceratul de Ambulanță este la noi. Ei colaborează foarte bine și până în momentul de față vă pot spune că este o relație bună între dispecerii de la Ambulanță și dispecerii noștri”, a precizat inspectorul șef.

Incendii mai puține

În primele opt luni ale anului 2013, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna s-au produs 68 incendii, mai puține decât în primele opt luni ale anului 2012 (când s-au produs 108 incendii).

Dintre cele 68 de incendii produse anul acesta, 41 au fost lichidate de către structurile de intervenţie din cadrul Inspectoratului; 15 incendii au fost lichidate în cooperare cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă, iar 12 au fost lichidate de către Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă.

De asemenea,  potrivit statisticii, în perioada analizată, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihai Viteazul” al judeţului Covasna, au avut loc 30 de incendii de vegetație uscată și altele, cu 49 mai puține decât în primele opt luni ale anului anterior.

Mai multe intervenții SMURD

În ceea ce privește intervențiile SMURD, în primele opt luni ale anului curent, punctele sale de lucru din cadrul I.S.U. Covasna au acţionat pentru rezolvarea a 1332 cazuri, cele mai multe – 1260- fiind cazuri medicale.

S.M.U.R.D. Sfântu Gheorghe a avut 820 cazuri însemnând o medie de aprox. 3 cazuri/zi; S.M.U.R.D. Târgu Secuiesc -366 cazuri însemnând o medie de aprox. 1,4 cazuri/zi, iar S.M.U.R.D. Întorsura Buzăului   – 146 cazuri însemnând o medie de aprox. 0,5 cazuri/zi.

Numărul intervențiilor SMURD din primele opt luni ale acestui an (1332), este, se pare, puțin mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit statisticii, în primele opt luni ale anului 2012 s-au înregistrat 1318 intervenții SMURD.

Și alte intervenții…

Pe lângă situațiile amintite, în  perioada analizată  s-au înregistrat 54 alte situaţii de urgenţă  şi au constat în: 11 evenimente publice de amploare care puteau genera situaţii de urgenţă au fost monitorizate de către personalul inspectoratului la locul de desfăşurare,  întocmindu-se documentele de raportare aferente; 2 fenomene meteo periculoase (inundaţii subsoluri în urma ploilor torenţiale); 2 transporturi de apă pentru uz menajer; 3 intervenții pentru supravegherea zonei cu pericol de explozie în urma scăpărilor de gaze în atmosferă; 14 intervenții pentru asanarea teritoriului de muniţia rămasă neexplodată; o degajare butelie care prezenta scăpări de gaze; 4  intervenții pentru îndepărtarea ţurţurilor de gheaţă sau a zăpezii de pe acoperiş; 2 intervenții pentru îndepărtarea tablei desprinsă de pe acoperiş; o îndepărtare de ţigle desprinse de pe acoperiş; o îndepărtare de zăpadă şi gheaţă de pe acoperiş; 2  intervenții pentru îndepărtarea geamurilor sparte la etajul superior al unei clădiri, ce puneau în pericol integritatea utilizatorilor clădirii; 10 pentru transport de apă pentru uz menajer; o distrugere   de muniţie rămasă neexplodată. Totodată, în perioada analizată s-au înregistrat 32 intervenţii pentru protecţia comunităţilor. Spre exemplu, intervențiile au constat în: deblocări de uşă, transport persoane la solicitarea SAJ, întreruperea apei pe coloana de alimentare a unui bloc de locuinţe,  reaşezarea unor pui de barză în adăpost;  spargere geamuri şi scoatere persoană blocată în autoturism);  salvarea unei pisici din copac (Sfântu Gheorghe); salvarea unor bovine; îndepărtarea unor arbori de pe plafoniera unui autovehicul; evacuarea apei din subsolul unei case (Sfântu Gheorghe), și altele.

În plus, în decursul primelor opt luni ale acestui an, inspectoratul judeţean a fost informat despre desfăşurarea unui număr de 153 evenimente cu public numeros, preliminate cu grad scăzut de risc, pentru care măsurile specifice de protecţie şi prevenire au fost asigurate de la sediile structurilor de intervenţie.

De asemenea, în perioada amintită, au avut loc și activități de prevenire. În cursul perioadei analizate, direcţiile prioritare de acţiune ale inspecţiei de prevenire au avut în vedere asigurarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor la instituţiile publice importante şi vulnerabile la incendii, la spaţiile cu aglomerări de persoane, de cult, cultură, obiective turistice şi de tratament balnear, la societăţile comerciale cu capital de stat sau privat, obiective din categoria monumentelor istorice, întreprinderi mici şi mijlocii. O altă direcţie prioritară de acţiune a constituit-o verificarea modului în care serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă  îşi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin lege şi executarea controalelor de fond la localităţi.

Alertele false

În perioada amintită s-au înregistrat și alerte false. Inspectorul șef , colonelul Gyorgy Alfons a precizat că persoanele de la care provin aceste apeluri false „sunt actori destul de buni și reușesc să păcălească”.

„Vor trece ani buni până când oamenii vor fi conștienți că serviciile de urgență sunt pentru a salva inclusiv viața lor”, a apreciat domnul inspector șef.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail