Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna solicită sprijinul membrilor comunităţii pentru dotarea elevilor defavorizaţi cu aparatură electronică, astfel încât şi aceştia să poată participa la cursurile online.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna lansează un apel către persoanele fizice şi juridice pentru a veni în sprijinul elevilor care doresc să participe la activităţile de învăţare online, situaţie generată de actuala situaţie socială. Din fericire, un număr mare de elevi din judeţul nostru are posibilitatea de a realiza activităţile de învăţare online. Există însă şi elevi care nu au această facilitate din cauza lipsei mijloacelor electronice de comunicare. Aceşti elevi sunt dezavantajaţi, neavând astfel şanse egale cu ale colegilor lor şi, prin urmare, au nevoie de sprijin pentru a se putea conecta şi ei la aplicaţiile online în vederea continuării învăţării de acasă. În acest sens, apelăm la ajutorul dumneavoastră ca, în măsura posibilităţilor, să donaţi mijloace electronice de comunicare către unităţile de învăţământ. În cazul în care doriţi să realizaţi o donaţie de acest fel, vă rugăm să luaţi legătura cu unitatea de învăţământ pentru care doriţi să efectuaţi donaţia şi astfel să ajutaţi unul sau mai mulţi elevi defavorizaţi să aibă acces la educaţie şi în această perioadă dificilă pe care o traversăm. Ne exprimăm speranţa într-o colaborare a dumneavoastră cu unităţile de învăţământ din judeţ”, se arată într-un comunicat de presă al Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna.
Şeful Inspectoratului, Kiss Imre a declarat recent, pentru AGERPRES, că aproximativ 1.800 de elevi din judeţ nu au condiţii tehnice, respectiv instrumente digitale sau acces la internet, pentru a participa la cursuri on-line.
„Prin registrul on-line al ISJ Covasna, s-a solicitat conducerilor unităţilor de învăţământ completarea unui tabel care a cuprins informaţii cu privire la numărul elevilor care nu pot participa la lecţii on-line, numărul claselor care nu pot participa la lecţii on-line şi numărul cadrelor didactice care nu pot aplica lecţii on-line. Din interpretarea datelor colectate până la data de 17 martie 2020 a reieşit faptul că aproximativ 3500 elevi nu participă sau nu pot participa la lecţii din diferite motive. La o nouă solicitare adresată directorilor prin grupul de WhatsApp, cu privire la numărul elevilor care nu deţin instrumente digitale, din cele 30 de răspunsuri a reieşit faptul că aproximativ 1800 de elevi nu deţin astfel de instrumente sau nu au semnal de internet. Conducerea IŞJ Covasna a solicitat inspectorilor şcolari colectarea unor informaţii de la toate cadrele didactice referitoare la clasele la care predau, numărul elevilor înscrişi şi numărul elevilor participanţi la lecţii on-line. Din datele centralizate a reieşit faptul că aproximativ 70-75% dintre elevi au participat la cursurile on-line, mai mulţi în mediul urban şi mai puţini în mediul rural, variaţii ce apar şi în funcţie de disciplina predată”, preciza inspectorul şcolar general.
Potrivit datelor transmise de unităţile de învăţământ cu privire la participarea elevilor din clasele terminale de gimnaziu şi de liceu la cursurile de pregătire online, a rezultat că la nivelul claselor a VIII-a participarea a fost de 84% şi de aproape 82% la clasele a XII-a.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, preotul Vasile Antonie Tămaş din Vâlcele a făcut referire la situaţia comunităţii de romi din Hetea.
„Stau şi mă gândesc la faptul că, numai în cătunul pe care îl păstoresc (Hetea, comuna Vâlcele, judeţul Covasna), jumătate dintre copiii care merg la şcoală nu au curent, 99% nu au internet şi 80% îşi asigură hrana minimă din cornul şi laptele de la şcoală. Adeseori, învăţătoarele aduc de acasă pâine, margarină, gem şi suc de mila pruncilor slab îmbrăcaţi şi nemâncaţi. În aceeaşi situaţie se află, poate, sute de mii de elevi din toate colţurile ţării. (…) Copiii ăştia nu au pâine pe masă, nu au curent, nu au haine, nu au nimic! La ce să îşi încarce tabletele? La soare? Într-o cameră de 8 – 10 mp dorm câte 6,7,8 persoane. La ce să folosească tabletele? (…) Dacă sunteţi pro educaţie, puneţi egalitate între Bucureşti şi ultimul cătun”, scrie acesta pe pagina de socializare.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES