Învăţământul special este mult mai adecvat pentru copii cu dizabilităţi decât cel de masă, arată un studiu realizat la nivel naţional de către  Departamentul de Psihopedagogie Specială  din cadrul Facultăţii de Psihologie a Universităţii  Babeş-Bolyai” (UBB).

Potrivit directorului acestui departament, Adrian Roşan, care a fost şi coordonatorul cercetării, studiul a fost realizat în contextual în care un grup de ONG-uri a iniţiat un proiect legislativ care vizează desfiinţarea învăţământului special.  „ Am realizat un studiu intitulat „ Cartea albă a psihopedagogiei special”, care şi-a propus identificarea opiniilor specialiştilor şi a părinţilor copiilor cu dizabilităţi, privind învăţământul special şi de masă – unde ar fi mai bine pentru aceşti copii să înveţe. Concluziile studiului spun foarte clar că învăţământul special este mai adecvat nevoilor copiilor cu dizabilităţi decât cel de masă”, a spus Roşan.
De asemenea, studiul relevă că integrarea copiilor cu dizabilităţi în învăţământul de masă este bine să se facă în măsura în care este posibil.
Roşan a mai spus că, în prezent, majoritatea copiilor cu dizabilităţi învaţă în şcoli special, iar scopul studiului a fost acela de a arăta, prin metode ştiinţifice, ce este mai bine pentru copiii cu nevoi speciale.
Cercetarea psihopedagogilor din cadrul Facultăţii de Psihologie a UBB a fost realizată în decurs de trei luni, din septembrie până în noiembrie, pe 831 de elevi, profesori, părinţi şi psihologi, din 35 de judeţe.

Potrivit datelor Agenţiei Naţionale a Persoanelor cu Handicap, în România trăiesc peste 60.000 de copii care prezintă diferite forme de handicap, respectiv psihic, somatic, auditiv, vizual, mental sau alte forme. Dintre aceştia, jumătate, respectiv peste 30.000, au o formă gravă de handicap. Restul copiilor au forme de handicap în diverse grade, categorisite cu „ accentuat”, „ mediu” şi „ uşor”.

AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail