În cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc ieri, directorul societăţii de salubrizare „Tega” din Sfântu Gheorghe, Toth Birtan Csaba, a declarat că de astăzi, Garda de Salubritate îşi va începe activitatea, în baza unei hotărâri a Consiliului Local Sfântu Gheorghe.
Acesta a explicat că „Garda de salubritate” este denumirea oficială a instituţiei care funcţionează în interiorul Societăţii Tega, şi care va asigura constatarea şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale în domeniul salubrizării stradale, al salubrizării menajere şi a întreţinerii zonelor verzi. „De mâine (astăzi – n.red.), Garda de Salubritate îşi începe activitatea, programul fiind zilnic, de la ora şapte dimineaţa, până la ora opt seara. Bineînţeles, vor fi şi programe neanunţate, programe mai speciale”, a explicat directorul Tega SA.
Activitatea Gărzii de salubritate se va desfăşura asemănător cu cea a Poliţiei Locale. „Vor întocmi procese verbale care urmează să fie predate la primărie. Amenzile se plătesc la Finanţele primăriei, dar vom solicita o copie a chitanţei cu care au plătit ca să avem şi noi evidenţa celor care au achitat aceste amenzi”, a mai spus Toth Birtan Csaba.
Persoanele care vor fi sancţionate trebuie să ştie că în hotărârea Consiliului Local este prevăzută şi o cale de atac a procesului verbal. Astfel, în 15 zile se poate depune contestaţie la Judecătoria Sfântu Gheorghe, împotriva procesului verbal de contravenţie.
Ana Alina Costache