Cetăţenii din Uniunea Europeană, Spaţiul Economic European, Confederaţia Elveţiană, ţările terţe şi persoanele juridice, aflate pe teritoriul României, au posibilitatea să depună on-line documentelor privind regimul străinilor şi al cetăţenilor comunitari.

Potrivit unui comunicat de presă remis de Inspectoratul General pentru Imigrări, portalul on-line urmăreşte scurtarea timpului de aşteptare în faţa ghişeului şi eficientizează procesul de prelucrare a datelor, utilizatorii beneficiind, totodată, de servicii publice rapide şi eficiente: “Prin lansarea acestui serviciu, Inspectoratul General pentru Imigrări oferă aplicanţilor oportunitatea de a face dovada îndeplinirii condiţiilor legale prin încărcarea on-line a documentelor justificative, înainte de prezentarea la birourile de lucru cu publicul. Aplicaţia contribuie, în mod semnificativ, la creşterea eficienţei în rezolvarea cererilor adresate structurilor de imigrări din toată ţara. Prelucrarea datelor se realizează în mod organizat şi controlat, existând în permanenţă posibilitatea unei interacţiuni cu solicitanţii pentru obţinerea cât mai rapidă a datelor necesare şi procesarea lor.”

Documentele încărcate cu prin intermediul portalului on-line vor fi verificate de operatori care efectuează programarea solicitantului pentru prezentarea la ghişeele special amenajate şi dotate în vederea preluării datelor biometrice şi a confruntării cu documentele originale.

Totodată, aplicaţia oferă posibilitatea solicitantului să verifice on-line statusul cererii sale, în orice moment.

IGI atenţionează că persoanele al căror drept de şedere expiră în cel mult 30 de zile de la data trasmiterii on-line a cererii de prelungire a dreptului de ședere, sunt obligate să se prezinte la formațiunea teritorială a Inspectoratului General pentru Imigrări, înainte de expirarea acestui termen.

Noul portal online poate fi accesat din site-ului public al Inspectoratului General pentru Imigrări sau la adresa: https://portaligi.mai.gov.ro

***

Pentru a  depune on-line cereri prin intermediul portalului trebuie să urmaţi următorii paşi :

      1. Accesaţi portalul la adresa https://portaligi.mai.gov.ro,

      2. Creaţi-vă un cont în portal utilizând o adresă de email validă şi o parolă,

      3. Introduceţi cererea şi documentele anexă necesare, scanate (dimensiunea maximă a fiecărui document este de 5 MB),

      4. Transmite cererea completată şi verificaţi-vă data şi ora la care aţi fost programat,

      5. Prezentaţi-vă la ghişeu la data şi ora ora programată în vederea preluării datelor biometrice,

      6. Verifică on-line statusul cererii,

      7.  Prezentaţi-vă la termenul prevăzut pentru ridicarea documentului.

      M.D

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail