Unitățile de învățământ din județul Covasna, dar nu numai, sunt invitate să transmită, în această perioadă, creații literare dar și plastice ale elevilor lor din ciclul primar și gimnazial (din clasele II-VIII), în vederea participării la proiectul „Suflet de cititor”. Proiectul este inițiat de către Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu”din Întorsura Buzăului și se derulează sub forma unui simpozion, prin corespondență.

„Proiectul este la a doua ediție județeană. La început s-a derulat la nivelul școlii, și apoi am încercat să îi dăm amploare, pas cu pas. <<Suflet de cititor>>  a apărut din dragostea profesorilor pentru lectură și din dorința noastră de a- i convinge pe copii că lectura este o modalitate frumoasă de a-și petrece timpul liber și că aceasta le face foarte mult bine.” – ne-a declarat, ieri coordonatorul proiectului, prof. Angelica Meleacă.

Din comitetul de organizare fac parte și prof. Daniela Matei, prof. Monica Muntean, prof. Ileana Burci prof. Maria Popica, prof. Georgiana Bularca, prof. Diana Pisău, prof. Carmen Bordei, prof. Liliana Hermenean, prof. Luminița Bobeș.

Simpozionul se derulează în parteneriat cu: Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna, Școala Gimnazială „Nicolae Rusu”, Sita Buzăului; Școala Gimnazială nr. 2 Ciumernic; Școala Gimnazială – Valea Mare; Școala Gimnazială – Barcani; Școala Gimnazială –  Vama Buzăului; Școala Gimnazială-  Zagon; Școala Gimnazială „Anton Pann”, Brăila; Școala Gimnazială Nr. 14, Brașov.

Simpozionul „Suflet de cititor” va constitui un bun prilej pentru diseminarea şi promovarea rezultatelor elevilor, cadrelor didactice, cunoaşterea celor mai noi realizări în domeniul tematicii abordate, stimularea creativităţii elevilor, identificarea posibilităţilor de realizare a unor colaborări şi parteneriate valoroase în vederea abordării unor proiecte şi participări la programe europene. – transmit organizatorii, ca argument.

„Proiectul are în vedere formarea unui cititor activ care să dobândească o atitudine pozitivă față de lectură și o deschidere spre interpretările plurale ale textelor. În același timp, se intenționează stimularea gândirii critice a elevilor, care să poată aplica strategii de interpretare adecvată a textelor pe care le citesc. Simpozionul se adresează atât elevilor din ciclul primar, cât și celor din ciclul gimnazial, care vor fi parte dintr-o comunitate interpretativă mai largă, menită să ofere posibilitatea unui schimb semnificativ de idei, impresii, concepții despre lume.”

Printre obiectivele proiectului se numără: creșterea calității procesului educațional prin promovarea relațiilor de comunicare între instituțiile de învățământ; dezvoltarea relațiilor de comunicare dintre partenerii actului educațional; valorificarea potențialului creativ al elevilor și profesorilor; stimularea interesului elevilor pentru lectură; dezvoltarea simţului critic şi analitic al elevilor;  valorificarea lecturilor anterioare; realizarea unor sarcini de lucru care solicită competenţe de analiză, sinteză, comprehensiune şi interpretare a textelor literare, de elaborare argumentată în scris a unor opinii referitoare la textele citite; exprimarea prin mijloace literare și plastice a experienței de lectură; integrarea mijloacelor moderne în studiul literaturii române; promovarea dimensiunii europene a educației în școala românească în vederea alinierii la standardele de calitate recunoscute la nivelul Uniunii Europene.

Secțiunile și temele simpozionului

Școlile pot transmite lucrări ale elevilor din clasele II – VIII.

Proiectul cuprinde următoarele secțiuni: secțiunea A. – pentru ciclul primar, având subsecțiunea „creații literare”, în cadrul căreia vor fi transmise compuneri de minim 20 de rânduri, realizate de elevi, pornind de la tema: „Lectura – o călătorie miraculoasă”, și subsecțiunea „Creații plastice”– în cadrul căreia vor fi transmise lucrări constând în portretul unui personaj literar sau o scenă dintr-o carte citită. Conform regulamentului, se pot folosi: acuarele, tempera, creioane colorate, carioca, creion grafit.

Secțiunea B.- este adresată elevilor de gimnaziu și cuprinde aceleași subsecțiuni: „creații literare” și „creații plastice”, dar cu cerințe ușor diferite. Astfel pentru subsecțiunea „Creații literare” – elevii vor redacta o compunere/ un eseu de 1-2 pagini, pornind de la tema: „Lectura – o călătorie miraculoasă”, iar la subsecțiunea „Creații plastice” – vor realiza portretul unui personaj literar sau o scenă dintr-o carte citită. Și în acest caz, se pot folosi: acuarele, tempera, creioane colorate, carioca, creion grafit.

Conform organizatorilor, simpozionul se desfăşoară prin corespondenţă. Lucrările se vor expedia pe adresa Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului, Strada Mihai Viteazul, Nr. 188, localitatea Întorsura Buzăului, Județul Covasna, Codul poștal: 525300. Pe plic se va menționa: Pentru Concursul „Suflet de cititor”. Data limită de trimitere a lucrărilor este 17 noiembrie 2017.

La sfârșitul proiectului, lucrările premiate vor fi publicate într-o revistă electronică – având ISSN (ISSN este un cod internaţional de identificare a publicaţiilor seriale). Nu se percepe taxă de participare.

„Lucrările vor fi citite cu multă atenție, vor fi puse la loc de cinste. La sfârșit, cele mai bune vor fi incluse într-o revistă electronică. Și anul trecut am avut  un număr destul de mare de lucrări, peste 50 și la categoria de creație literară, cât și la categoria de creații plastice (…). Avem și colaboratori din alte județe și așteptăm și lucrări din alte județe!” – a declarat prof. Angelica Meleacă.

Regulamentul concursului, fișa de înscriere și alte documente necesare înscrierii sunt disponibile accesând site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro, la secțiunea „articole recente” sau la secțiunea: „inspectori”, „Inspector de limba română”- „PROIECT INTERJUDEȚEAN „SUFLET DE CITITOR”, noiembrie 2017”.

Ana Ciorici Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail