Începând cu luna martie a.c, la Şcoala Generală “Ady Endre” din municipiul Sfântu Gheorghe  se derulează proiectul “Iniţiativă. Implicare. Progres” a cărui implementare se încheie anul acesta,  la sfârşitul luni octombrie. Însă, primele rezultate nu au întârziat să apară. 

La sfârşitul săptămânii trecute, principalul coordonator al acestui proiect, profesoara Rozalia Gruman, ne-a declarat că rezultatele parţiale  înregistrate până acum au depăşit cu mult aşteptările. Potrivit acesteia, toate activităţile propuse  în proiect au fost realizate în proporţie de 100%, iar pe lângă acestea s-a lărgit şi  sfera de activităţi educaţionale. „Am avut o mulţime de realizări şi suntem extrem de mulţumiţi de fiecare persoană care a luat parte la acest proiect care a demarat mai mult decât perfect, iar rezultatele, care se şi  văd deja, afirmă succesul total al proiectului. Din cele 10 activităţi nonformale prevăzute în cadrul proiectului, am realizat peste 15 activităţi, pentru că fiecare activitate prevăzută a avut şi subactivităţi. De asemenea, am avut planificat un grup ţintă din 40 de persoane provenite din medii sociale defavorizate, iar, în final, la câteva dintre activităţile proiectului s-au implicat şi alţi copii de la clasele primare. Fără sprijinul financiar al Consiliului Local, nu cred însă că  am fi reuşit să ducem la îndeplinire acest proiect” a declarat Rozalia Gruman.

Proiectul a avut ca principal obiectiv promovarea egalităţii de şanse, a toleranţei şi combaterea discriminării de orice fel, prin intervenţie complexă, multifactorială asupra formării personalităţii elevilor în cadrul unor activităţi  extraşcolare, în vederea acceptării diversităţii socio-etnice  ca o realitate cotidiană, învăţare continuă,  precum şi implicare în valorificarea creatoare şi utilă a timpului liber.

Planul de acţiune a cuprins o serie de  activităţi cum ar fi: ateliere literare, workshopuri, acţiuni de ecologizare, parada modei în cadrul căreia articolele vestimentare au fost create din materiale refolosibile, jocuri educative şi multe alte activităţi de acest gen.

Totodată,  în cadrul proiectului, în fiecare  lună au avut loc discuţii la “Cafeneaua părinţilor” unde părinţi, elevi şi cadrele didactice au vorbit, pe larg, despre  progresele sau dificultăţile întâmpinate de copii, în  activităţile şcolare. „Aici s-au discutat nu doar probleme legate strict de proiect ci şi foarte multe alte probleme  ale copiilor implicaţi în proiect. Părinţii  sunt în temă cu absolut tot ceea ce se întămplă cu copilul lor în şcoală, cunosc problemele, dificultăţile, comportamentul copilului lor, şi sunt extrem de conştienţi că educaţia este mai presus de orice. Niciunul dintre părinţi nu a venit în spirit critic ci, din contră,  fiecare a venit cu dorinţa de a cunoaşte cum să se apropie de propriul lui copil, cum să-i vorbească  şi cum să contribuie, în mod pozitiv, la formarea lui” a precizat Gruman Rozalia.

Pentru luna iunie proiectul a inclus şi o tabără surpriză la staţiunea Sugaş-Băi, în cadrul căreia copiii au avut posibilitatea de a se bucura de avantajele unui sfârşit de săptămână recreativ şi educativ, prin oferirea unei experienţe unice. “Mulţi dintre ei ne-au spus că nu au mai fost niciodată la Şugaş Băi, ceea ce totuşi dă de gândit, pentru că este o zonă aflată aici, la marginea oraşului.  Se vede clar că ceva în sufletul acestor copii s-a mişcat, sunt mai fericiţi şi mai împliniţi datorită experienţelor noi, a afecţiunii pe care  au primit-o şi a relaţiilor de prietenie pe care le-au legat în cadrul taberei. Cred că după această experientă s-au întoars  în familiile lor cu o atitudine mai pozitivă şi cu valori adevărate”, a spus  Rozalia Gruman.

Jurnalul pe care elevii l-au avut de completat în timpul cât au stat în tabăra de la Sugaş Băi susţine, într-adevăr, veridicitatea spuselor coordonatoarei de proiect.

„Am cunoscut un loc şi o vilă  despre care  habar nu aveam că există. Ne-am jucat foarte mult şi mi-au plăcut activităţile pe care le-am avut de îndeplinit. Mâncarea a  fost foarte bună. Băieţii au dormit la etaj iar fetele la parter. A fost frumos în această tabără. Nu aştept să ajung acasă” scrie Nagy Monika Emilia.

„Îmi place foarte mult în tabără, nu vreau să mergem acasă. Pe doamnele învăţătoare le iubesc fiindcă au inima bună. Programele sunt foarte bune, ne jucăm foarte  mult, am jucat fotbal, am fost chiar şi la înot. Îmi plac foarte mult dulciurile şi mâncarea pe care ne-o servesc aici” scrie Szocs Gyula.

„Am fost înscrisă în acest proiect pentru că mama mea este în Italia şi sunt doar cu tata. În acest proiect avem foarte multe activităţi distractive şi educative. Orice copil şi-ar fi dorit  să fie în acest proiect, dar să nu aibă părinţii, sau unul dintre ei, în străinătate, sau să nu fie şomeri” scrie Adnana Lupaşcu.

Profesoara Rozalia Gruman este de părere că  proiectul “Iniţiativă. Implicare. Progres”, care se va  încheia la sfârşitul lunii octombrie, îşi va pune amprenta pozitivă asupra acestor copii.

Anna-Maria Chiţu

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail