În perioada 1 martie – 31 octombrie a.c., la Şcoala Generală „Ady Endre” din Sfântu Gheorghe se derulează proiectul „Iniţiativă. Implicare. Progres”, organizat cu sprijinul Fundaţiei Centrul Educaţia 2000+, finanţat de  Fundaţia Soros.

La sfârşitul săptămânii trecute, în prezenţa cadrelor didactice, a viceprimarului Sztakics Eva, a reprezentanţilor comunităţii locale şi a  mass-media, a demarat implementarea proiectului educaţional „Iniţiativă. Implicare. Progres”, coordonat de prof. Gruman Rozalia. Meritul este cu atât mai mare cu cât selecţia  a fost  făcută  la nivel naţional.

Programul “Iniţiativă. Implicare. Progres” are drept scop  promovarea egalităţii de şanse, a toleranţei şi combaterea discriminării de orice fel, prin intervenţie complexă, multifactorială asupra formării personalităţii elevilor în cadrul unor activităţi  extraşcolare, în vederea acceptării diversităţii socio-etnice  ca o realitate cotidiană, învăţare continuă,  precum şi implicare în valorificarea creatoare şi utilă a timpului liber.

Echipa de  proiect este formată  din cadre didactice   cu experienţă în domeniu, respectiv din învăţătoarea  Hatos Gabriella şi profesoarele  Hanganu Margareta, Pall Maria şi Szente Zsofia. Grupul-ţintă este format din 40 elevi  care provin din familii aflate în impas, mai exact  cu  părinţi şomeri, copii aflaţi în grija bunicilor, elevi cu cerinte educative speciale, grupuri minoritare sau  copii care provin din familii care au un venit minim garantat.

Activităţi planificate

Planul de acţiune cuprinde mai multe activităţi care se vor desfăşura de-a lungul celor 8 luni, cât va dura proiectul. Rozalia Gruman, coordonatoarea proiectului, a făcut următaorele precizări:  „În cadrul proiectului am stabilit, deja,  un plan de  acţiuni. Ateliere literare, workshopuri, acţiuni de ecologizare, parada modei în cadrul căreia  articolele vestimentare vor fi create  din materiale refolosibile, şi multe alte activităţi de acest gen. Asociaţia Nez Perce, care de-a lungul timpului s-a implicat în activităţile noastre şcolare,  ne va sprijini şi de această dată.  Copii sunt cei mai mari iubitori de animale,  aşa că,  în cadrul programului „Câinele – un prieten de nădejde”,  micuţii  se vor împrieteni şi mai mult cu  câinii. Primăria ne-a pus la dispoziţie piscina oraşului,  iar noi ne-am propus să organizăm  activităţi sportive în apă, dar şi pe uscat,  pe terenul de sport. Vom achiziţiona diferite materiale didactice, dar şi echipamente,  iar la final vom organiza chiar şi o  excursie la Cheile Bicazului”.

De asemenea,  este planificată organizarea a două  expoziţii tematice  de desene, a unor activităţi nonformale, a cinci activităţi pe echipe, albume de fotografi,  dar şi redactarea unei reviste a şcolii. La sfârşitul lunii martie,  sub devizia “Spectacol dedicat primăverii”, se va pune accent pe dezvoltarea competenţelor anteprenoriale şi a lucrului în echipă, prin organizarea unei  seri literare cu poezii, cântece şi dans.

Totodată,  în cadrul proiectului, în fiecare lună  vor avea loc  discuţii la“ Cafeneaua părinţilor”, unde părinţi, elevi  şi  cadrele didactice vor vorbi,  pe larg,  despre  progresele sau dificultăţile întâmpinate de copii, în  activităţile şcolare. Prin psihologul şcolii, Szabo Eniko,  elevii  vor partipica la ore de   consiliere, îndrumare şi orinetare,   a căror finalitate urmăreşte depăşirea unor situaţii problematice. „Preconizăm că proiectul nostru va avea  un impact pozitiv asupra grupului ţintă, iar mediul şcolar va  deveni  mai cald şi  prietenos pentru  elevi . Proiectul va continua,  chiar şi după cele 8 luni. În acest sens vom aplica chestionare,  pentru a reuşi să identificăm care sunt acele activităţi care s-au bucurat de cel mai mare succes în rândul copiilor,  pentru a le permanentiza. Pe viitor vrem să diversificăm paleta de activităţi şi vom face tot posibilul să atragem şi  alte surse de finanţare. Odată cu prezentarea rezultatelor,  colegii vor înţelege  că, la nivelul fiecărei catedre, trebuie să existe cel puţin  un proiect educativ pe an şcolar, iar prezentarea  exemplelor de bune practici va aduce  numai elemente pozitive în viaţa  elevilor”, a conchis Gruman Rozalia.

Viceprimarul Sztakics Eva a adresat felicitări coordonatoarei şi membrelor echipei de proiect, pentru această iniţiativă. „Eu sunt de părere  că munca depusă în favoarea comunităţii trebuie răsplătită. De aceeea, am hotărât ca Primăria municipiului Sfântu Gheorghe să  sprijine această iniţiativă  (…) nu o să regretăm vreodată banii investiţi în educarea copiilor.  Şcoala „Ady Endre”  este o şcoală   bună, care oferă acelaş nivel de pregătire educaţională  ca şi o şcoală de prestigiu din centru. Faptul că Şcoala Generală „Ady Endre” a  reuşit să câştige  acest proiect, la nivel naţional,  demonstrează că şi aici  se desfăşoară o activitate  care este la standardul cerinţelor educaţionale”, a declarat aceasta.

Anna-Maria Chiţu

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail