Sursa foto: We Radio

După ce în urmă cu aproximativ o săptămână cabinetul medical din Valea Mare și-a suspendat activitatea, deoarece clădirea acestuia a fost inundată, și după ce în presa covăsneană, apoi și din Brașov au apărut articole pe această temă, primarul comunei a transmis către mass-media locală o scrisoare.

„Până la remedierea totală, oferim temporar sau definitiv fostul sediu al grădiniței…”

„Mă fac mesagerul cetățenilor mei  și revin la situația dispensarului medical și a celor care au  dreptul să beneficiaze de  serviciile acestuia, invitând-o pe doamna doctor să-și reia consultațiile în Valea Mare. Jumătatea de galeată de apă a fost strânsă, tavanul aproape s-a uscat, prizele au funcționat  și funcționează  în continuare, a rămas doar un miros de campanie electorală,  dar va trece și acesta. De față cu reporterul tv (Digi Tv)  m-am angajat ca după uscarea definitivă, după punerea învelitorii Căminului Cultural și anexelor aferente acestuia (cca. 2-3 săptămâni ) prin firma constructoare „vinovată” de incident, se vor  remedia toate pagubele.”- a menționat  primarul Gheorghe Avram, prin scrisoarea sa.

Pe aceeași cale, edilul a menționat că până la remedierea totală a clădirii, va pune la dispoziție fostul sediu al grădiniței din localitate:

„Până la remedierea totală, oferim temporar sau definitiv fostul sediu al grădiniței (două camere 4×4 m, un hol, o sală mică de așteptare și un grup social). Iar dacă pentru câtva timp va  trebui suportată o anumită taxă,  sunt convins că o parte dintre consilieri  vor contribui bănește, cum au făcut de astfel o vreme și cu cei 150 lei chirie anuală plătită din anul 2012, ca urmare a unei decizii a  unui organ de  control financiar, iar utilitățile-curentul electric și căldura- vor fi suportate ca dintotdeauna de primărie”, a transmis primarul.

„Pe Valea Mare, noi, CAS Covasna, nu mai avem ce să impunem ca și program de lucru…”

În ceea ce privește numărul de ore de activitate de la cabinetul din Valea Mare, care îi nemulțumește pe localnici, care consideră că este insuficient, edilul  a adresat întrebarea, iar  directorul  Casei Județene de Asigurări de Sănătate Covasna a făcut precizările:

„În discuția avută în cabinet de față cu reporterul Digi Tv, referitoare la plângerea pacienților în a căror opinie 10 ore săptămânale sunt insuficiente, doamna doctor a afirmat că distribuția orelor de consultație este un atribut al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Covasna. Profităm de această ocazie și rugăm conducerea acestei instituții să confirme dacă pentru cca 1000 pacienți, 10 ore pe săptămână sunt suficiente  și dacă nu, să refacă acest program”- transmite primarul în scrisoarea sa.

Legat de acest aspect, conducerea CAS Covasna a transmis că dr. Bândea are cabinetul înregistrat, autorizat de Direcția de Sănătate Publică (DSP) și evaluat de CAS Covasna pe adresa din Sfântu Gheorghe. Potrivit aceleiași surse, „cabinetul din Valea Mare este un punct de lucru al cabinetului de bază din Sfântu Gheorghe, la fel și el înregistrat-autorizat și evaluat”. În ceea ce privește programul activității cabinetului, conducerea CAS Covasna a transmis că: „Partea de lege cu referire la programul de lucru prevede următoarele: <<ART. 8- Programul de activitate săptămânal al cabinetului medical individual, precum şi al fiecărui medic de familie cu listă proprie care îşi desfăşoară activitatea în alte forme de organizare a cabinetelor medicale, organizat în funcţie de condiţiile specifice din zonă, trebuie să asigure minimum 35 de ore pe săptămânărepartizarea acestuia pe zile şi ore fiind stabilită în funcţie de condiţiile specifice din zonă de către reprezentantul legal al cabinetului.”  – ANEXA 2 LA H.G. 400/2014>>.”- a transmis conducerea CAS Covasna, potrivit căreia instituția nu impune programul de lucru la punctul de lucru din Valea Mare:

„Deci, 35 de ore pe săptămână în cabinet trebuie să existe obligatoriu pe cabinetul din Sfântu Gheorghe. Pe Valea Mare, noi, CAS Covasna, nu mai avem ce să impunem ca și program de lucru, întrucât acesta (n.r. –cabinetul din Valea Mare) este un punct de lucru, pe punct de lucru neexistând vreo prevedere legală care să stabilească un minim (de ore- n. red),  aici medicul stabilește. Noi verificăm doar să nu existe suprapuneri de programe (cabinet – punct de lucru) și, respectiv intervalul dintre sfârșitul programului de cabinet și începutul programului de punct de lucru să fie suficient de mare (n.r- încât medicul să poată ajunge de la cabinet la punctul de lucru)”- a precizat  conducerea CAS Covasna.

 

În scrisoarea sa, primarul Gheorghe Avram a mai transmis:„Doamna doctor, nu uitați că așa cum nici primarul nu este de neînlocuit, nimeni nu face excepție, iar bolnavii din Valea Mare, (…)  de care sunteți atât de atașată, nu pot suporta așa mult timp absența unui medic.”

 

„….Nu am primit nici o invitație telefonică, personală sau scrisă din partea nici unui reprezentant al autorităților locale.”

  . .

Ca răspuns la cele transmise de primarul Gheorghe Avram, dr. Bândea Claudia a transmis, la rândul său, o scrisoare presei:

„Repunerea în funcțiune a Sediului Secundar din Valea Mare sau mutarea (temporară sau definitivă) într-un alt spațiu, se face în baza acordului a 3 comisii de specialitate, în următoarea ordine: COLEGIUL MEDICILOR COVASNA, DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ COVASNA, si ulterior CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE COVASNA, în baza actualelor norme și condiții.

Poziția acestor foruri a fost de a consulta în continuare toți pacienții la Sediul Principal din Sfântu Gheorghe, până la acordul acestor instituții, și încheierea dosarului complet de avizare, acreditare și evaluare, în caz de răspuns favorabil din partea lor. Invitația din partea reprezentanților UATC Valea Mare de a veni la fața locului pentru discuții, negocieri, se poate face prin atâtea mijloace de comunicare, nu este necesară implicarea mass-media. Până la ora actuală, 20.04.2016 – orele 10,00 nu am primit nici o invitație telefonică, personală sau scrisă din partea nici unui reprezentant al autorităților locale.

În completare, doresc a menționa că nu am nicio tentă politică pentru următoarea campanie electorală, și nu am făcut nicio declarație negativă adresată domniei sale, d-l Avram Gheorghe . De fiecare dată am mentionat, „reprezentanții autorităților locale, membrii UATC” ,….iar aici se presupune că sunt toți reprezentanții CONSILIULUI LOCAL și ai PRIMĂRIEI VALEA MARE, cărora m-am adresat în repetate rânduri în anii precedenți că se infiltrează apa prin acoperișul șubred în cabinet.

În ziua inundației, a venit d-l viceprimar să constate situatia în fapt, iar inainte de plecare, tot cu dumnealui am discutat, dată fiind situația în care domnia sa, d-l primar, nu era disponibil (a fost descrisă situatia) în a întreține un dialog.

În ceea ce priveste spațiul în care a fost cabinetul…în data de 19.04.2016, la fața locului venind un membru din partea Direcției de Sănătate Publică (DSP) Covasna, s-a constatat un miros de putred, rânced…și nu de campanie electorală, tavanul din sala de așteptare începe să cedeze formându-se o gaură, lângă sursa de iluminare, zugraveala  este desprinsă, pete de mucegai sunt  în ambele săli, etc.

Ambele imprimante (atât cea cu ace, cât și cea cu tuș), erau acoperite cu un cearșaf, pe patul de consultații, puse la scurs, după ce au fost parțial șterse în ziua inundației (nu are nici una husă, așa a constatat comisia (???) care a fost la fața locului după două zile de la inundație, iar laptopul era la fel de ud la fel ca și celelalte lucruri aflate pe cele două birouri, în ziua respectivă, pacienții care au fost martori declarând și la TV cele constatate).

Cât despre chiria pe spațiul respectiv, rog a se confirma la Casieria UATC plata anuală, efectuată de subsemnată, în anii precedenți, într-un singur an, chiria fiind suportată de membrii Consiliului Local.

Iar plățile utilităților aferente spațiului, se stie că nu au putut fi alocate cabinetului, pentru că nu exista contor electric separat, sursa de căldură separată aferentă celor două săli care deserveau cabinetul medical. Acestea erau la comun cu întreaga clădire a Căminului Cultural și celelalte anexe  ale Căminului care deservesc punctul farmaceutic și postul de poliție.

Taxele de avizare, evaluare emise de forurile superioare, întotdeauna au fost suportate de subsemnata în toți cei 12 ani de activitate medicală.

Iar suma care a fost imputată abuziv prin titlu executoriu și somație, la finele anului 2014, reprezentând impozit pe anii precedenți+dobândă pe spațiul în care activam ca și Cabinet Medical în Anexa  Căminului Cultural a fost recuperată în cursul anului 2015 prin sentința definitivă emisă de Judecătoria Întorsura Buzăului. De aici cred că provine poate acest negativism din partea autorităților locale…

Și da…așa este…

OMUL SFINȚEȘTE LOCUL…nimeni nu este de neînlocuit!”- a transmis dr. Claudia Bândea.

Ana Alina Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail