Mâine, 7 mai, încep Evaluările Naționale la finalul clasei a II-a, cu probele scrise la limba română și limba maternă, conform calendarului de administrare a testelor, aprobat printr-un Ordin al Ministrului Educației.
După ce marți, 7 mai, vor susține proba scrisă la limba română și la limba maternă, copiii vor avea miercuri, 8 mai, testele de citire ale acestor probe.
Testul la matematică este programat în data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 10 mai.
Potrivit Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna, la evaluarea claselor a II-a vor participa 2264 elevi, 746 de la secția română și 1518 de la secția maghiară.
Săptămâna următoare va veni rândul elevilor de clasa a IV-a să fie evaluați. În data de 14 mai, vor susține proba la limba română, în 15 mai, la matematică, iar în 16 mai, la limba maternă.
Va urma, apoi, evaluarea competențelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului – adică evaluarea elevilor de clasa a VI-a, în zilele de 22 mai (la limbă și comunicare) și 23 mai (la matematică și științele naturii).
„Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa desfășurarea probelor. Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a și a VI-a.”- a transmis Ministerul Educației Naționale.
Conform aceleiași surse, testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unitățile de învățământ în care acestea se desfășoară, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
„Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.”- a informat Ministerul.
Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate – a precizat sursa citată.
Ana Ciorici COSTACHE