Luni,  2 septembrie 2019, demarează activitățile de formare din cadrul proiectului CRED – Curriculum Relevant Educație Deschisă pentru toți.

Cursurile vor începe pentru cele patru grupe ale primei serii din acest proiect, la nivel de județ fiind cooptați, în aceste grupe, zeci de dascăli din învățământul primar.

 Este vorba despre o formare de nivel II – învățământ primar, program acreditat de casele corpului didactic partenere prin OM 3997/14.05.2019, având alocate 30 credite profesionale transferabile.

 

Conform informațiilor Casei Corpului Didactic (CCD) Covasna, programul de formare are o durată de 120 ore (60 ore față în față și 60 ore online), și este structurat pe 3 module, astfel:  Modulul 1 – cu tema „Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare”; modulul 2 – „Aplicarea noului curriculum național pentru învățământul primar/gimnazial”Disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialității”; Modulul 3 – „Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului național” .

  „Prin activitățile desfășurate în cadrul programului de formare continuă acreditat,  se urmărește formarea/dezvoltarea/exersarea competențelor precum: înțelegerea și utilizarea modelului de proiectare curriculară pe competențe; stabilirea relațiilor interdisciplinare/transdisciplinare în predare și învățare; proiectarea contextelor și activităților de predare-învățare relevante pentru elevi, centrate pe dezvoltarea de competențe; identificarea celor mai frecvente dificultăți în învățare ale elevilor; utilizarea sarcinilor de evaluare semnificative pentru elevi, care să susțină măsurarea obiectivă a nivelului de performanță atins; autoreflecția asupra propriei activități didactice (calitate, aspecte de îmbunătățit); împărtășirea experiențelor didactice cu colegii care predau aceeași disciplină sau discipline din aceeași arie curriculară; utilizarea resurselor de învățare variate pentru elevi, inclusiv noi software și a resurselor educaționale deschise în scopul învățării; alegerea/elaborarea unei  programe pentru un opțional integrat.”- au transmis reprezentanții CCD Covasna.

Potrivit aceleiași surse, formarea continuă a cadrelor didactice este cea mai amplă activitate din proiect. 

Activitățile de formare față în față se  vor desfășura la Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc, iar detalii pot fi aflate accesând site-ul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna, www.isj.educv.ro, secțiunea „articole recente”.

 

Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” este parte integrantă a Strategiei Europa 2020 prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015) și are la bază recomandările OECD și UNICEF incluse în documentul de poziție „România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educației”.

Prin CRED  vor fi formați, în următorii 4 ani, 55.000 de profesori din învățământul primar și gimnazial (15.000 – primar și 40.000 – gimnazial) pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru și programe școlare aferente celor două cicluri de învățământ.

Mai exact, vor fi realizate abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice printr-o abordare metodologică centrată pe competențe-cheie, în acord cu noul curriculum, precum și adaptarea activităților de învățare la nevoile specifice ale fiecărui elev, inclusiv ale celor aflați în risc de abandon școlar.

În cadrul activităților proiectului, care vor însuma 330.000 de ore de formare la nivel național, vor fi alcătuite 2.750 de grupe de formare în toate județele și în Capitală. Accesul la informațiile de specialitate va fi facilitat de 900 de formatori.

Ana Ciorici COSTACHE

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail