În județul Covasna se menține crescut numărul de apeluri non-urgente la 112.  O statistică realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) relevă că anul trecut, peste 55% dintre apelurile la 112 înregistrate în județ nu au fost urgențe. Un covăsnean a apelat abuziv numărul 112 de 1.347 de ori, anul trecut, arată același document.

Într-un comunicat emis de Serviciul de Telecomunicații Speciale, cu ocazia Zilei Europene a 112 și a marcării a 19 ani de când Numărul Unic pentru Urgențe 112 este utilizat în România, se arată că numărul total al apelurilor în anul 2022, în județul Covasna, a fost de 77.779, iar dintre acestea doar 34.390 de apeluri (44,22%) au fost urgențe și au fost de competența agențiilor specializate de intervenție.

„În anul 2022, dacă la nivel național, în cele mai multe județe oamenii au sunat tot mai responsabil la 112, în județul Covasna, peste 55% dintre apelurile înregistrate la Serviciul de urgență nu au fost urgențe. Este vorba despre 43.389 de apeluri (55,78%) în care cetățenii au solicitat informații sau au semnalat situații care nu sunt de competența Serviciului 112 și pentru care nu era necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie, Salvamont).”- se arată în comunicatul emis de STS.

Potrivit sursei citate, o singură persoană din județul Covasna a apelat abuziv numărul 112 de 1.347 de ori în anul 2022, fără nicio urgență, adresând operatorilor cuvinte jignitoare.

Peste 10 milioane de apeluri la 112, preluate la nivel național, în 2022

Datele arată că în 2022, la nivel național, operatorii STS au preluat peste 10 milioane de apeluri, urgențele reprezentând 57, 82% din totalul acestora.

 „La nivel național, numărul unic de urgență 112 este apelat, în continuare, de la an la an, tot mai responsabil. În cele mai multe județe ale țării, peste jumătate dintre apeluri au reprezentat urgențe reale. În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente.”- se mai arată în comunicatul STS.

Potrivit aceleiași surse, cazurile de urgență recepționate în cele 12 luni ale anului trecut, la nivel național, au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează: 51,36%- către Ambulanță; 23,35% – către Poliție; 18,05%- către ISU-SMURD; 5,12%- către Jandarmerie; 2,11%- către alte agenții.

„Menționăm totuși că sunt multiple situațiile, în care pentru gestionarea unui caz este necesară intervenția colaborată a mai multor agenții.”- au transmis reprezentanții biroului de presă al STS.

19 ani de când Numărul Unic pentru Urgențe 112 este utilizat în România

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție. În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență a fost înființat în urmă cu 19 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), se arată în comunicatul STS.

„Este esențială apelarea 112 cu responsabilitate doar în situații de urgență. Informații utile privind apelarea Serviciului de urgență 112 pot fi consulate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112. Îmbunătățirea calității serviciilor oferite cetățenilor și agențiilor de intervenție reprezintă pentru STS o prioritate permanentă.”- au transmis reprezentanții STS.

Ana CIORICI COSTACHE

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail