Impozitele pe locuinţele aparţinând persoanelor fizice vor fi reduse începând de anul viitor în municipiul Sfântu Gheorghe, în schimb vor fi majorate impozitele pe autovehicule, a declarat, marţi, primarul Antal Arpad.
Potrivit acestuia, banii obţinuţi în urma majorării impozitelor pe autovehicule vor fi folosiţi pentru amenajarea de noi spaţii de parcare.
„În ceea ce priveşte taxele şi impozitele pe imobilele persoanelor fizice, încercăm să le ţinem la minimum permis de lege. Având în vedere faptul că a fost un an sau au fost doi ani când au fost indexate cu inflaţia, în acest caz vom reduce la nivelul minim permis de legislaţie. Deci, am spus întotdeauna că nu vrem să dezvoltăm oraşul din impozitele şi taxele pe proprietăţi (…) În ce priveşte impozitele pe autoturisme, având în vedere că suntem în criză de parcări şi am spus în urmă cu câteva luni că lansăm un program de amenajări, construcţii de parcări, probabil va creşte impozitul pe autoturisme, pentru că trebuie să avem nişte fonduri. Bine, vor fi fonduri foarte mici raportat la ce dorim noi să facem, dar aici putem să vorbim de o oarecare creştere”, a declarat, pentru AGERPRES, primarul Antal Arpad.
Cuantumul majorării va fi stabilit de Consiliul local, care va decide şi dacă majorarea se va aplica diferenţiat, în funcţie de numărul de maşini deţinute de fiecare persoană.
„Sunt mai multe variante de lucru, dar important de reţinut este că taxele şi impozitele pe imobile se vor reduce la minim, iar la autovehicule se vor majora, dar nu semnificativ”, a mai spus primarul.
Acesta a mai precizat că sistemul de impozitare diferenţiat introdus în 2017 va fi menţinut în continuare.
Măsura diferenţierii impozitului în funcţie de facilităţi a fost luată pe considerentul că municipiul Sfântu Gheorghe a beneficiat în ultimii ani de investiţii masive în infrastructură, prin urmare nu mai există diferenţe semnificative între zonele din oraş în ce priveşte starea drumurilor, iluminatul sau alimentarea cu apă şi canalizare, în schimb există anumite diferenţe de la o stradă la alta în ce priveşte calitatea infrastructurii.
Drept urmare, fiecare stradă a fost inclusă în una dintre cele patru zone fiscale, numerotate de la A la D, pe baza anumitor criterii, cum ar fi distanţa faţă de centru şi faţă de zona industrială, reţele edilitare, canalizare menajeră şi pluvială, iluminat public, starea străzilor şi trotuarelor, siguranţă publică etc.
AGERPRES /Oana Mălina Negrea