Comuna Turia încheie, astăzi, implementarea proiectului intitulat „Valorificarea potențialului turistic din zona Turia-Băile Balvanyos” care s-a derulat începând cu luna noiembrie 2012, pe parcursul a 24 de luni, prin Programul Operaţional Regional, AXA 5.3- Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului. Despre acest proiect ne-a spus mai multe primarul comunei Turia, domnul Daragus Attila.
Domnule primar, care a fost scopul implementării acestui proiect?
Comuna Turia prin proiectul „Valorificarea potențialului turistic din zona Turia-Băile Balvanyos” a avut drept scop promovarea valorilor turistice, prezentarea și păstrarea tradițiilor locale și naționale. În acest aspect am încercat să obținem obiectivele și un rezultat pozitiv prin intermediul materialelor promoționale și prin intermediul internetului. Ca deschidere a proiectului am organizat o Conferință de lansare, cu ocazia căreia am prezentat obiectivele ce urmează a fi atinse în urma implementării proiectului, precum și rezultatele așteptate.
Care au fost obiectivele acestui proiect?
În cadrul acestui proiect am participat la evenimente de profil, la târguri naționale și evenimente de profil local. În vederea asigurării unei largi distribuții a materialelor informative și de promovare realizate, am participat cu stand propriu la Târgul de Turism al României, edițiile de primăvară și toamnă și la un festival local.
Obiectivul prezentului proiect a fost atins și prin organizarea unui festival tradițional gastronomic de către noi, beneficiarii proiectului, fiind vorba despre „Festivalul național de Gătit Turia”. Am dorit promovarea și consolidarea tradițiilor gastronomice, respectiv conștientizarea publicului cu privire la conservarea acestor valori locale și naționale, pe care considerăm că am reușit să le obținem. Acest festival a fost mediatizat prin realizarea unui spot radio în vederea trezirii interesului, prin articole de presă scrisă, prin afișe promoționale, festivalul desfășurându-se pe două axe: mămăligă și gastro-mozaic. La acest eveniment am avut parte de o largă prezență media, dintre care aminim: Practic în bucătărie, Associated Press, Vacanța la țară, Radio România, Radio Tg. Mureș, etc.
În vederea obținerii rezultatelor așteptate, ce alte materiale de promovare și de informare ați folosit ?
Am tipărit diferite materiale informative și de promovare, începând de la pliante, flyere, bannere, hărți turistice stradale. Totodată am reușit să realizăm o monografie, intitulat „Monografia turismului din zona submontană și montană a depresiunii Trei Scaune”. Am realizat un portal web: www.turia-balvanyos.eu , care până în prezent are peste 6300 afișări pe pagini.
Rezultatele au fost pe măsura aşteptărilor?
Proiectul a îndeplinit atât obiective din politicile și programele Uniunii Europene în domeniul dezvoltării economiei locale și al dezvoltârii turismului în special, cât și în strategiile de dezvoltare regională, județeană și nu în ultimul rând locală.
În concluzie, arătăm că proiectul de față are un efect benefic pe piața muncii, generând, indirect, creșterea și menținerea locurilor de muncă, datorată intensificării circulației turistice în zonă, ca efect al promovării și consolidării turismului, obiectiv urmărit prin proiect.
M.D.C.