După aproximativ un an de la demararea lucrărilor, implementarea proiectului de digitalizare a ajuns la final, iar consumatorii vor constata că problemele în alimentarea cu apă potabilă vor fi mult mai rare, a declarat Kozsokár Attila, directorul Gospodărie Comunală S.A., care a precizat, totodată, că aceasta nu este singura îmbunătățire.

„Consumatorii vor observa că vor apărea rar probleme în alimentarea cu apă, ceea ce oricum nu era caracteristic la Sfântu Gheorghe, deoarece în oraș există foarte puține conducte vechi care ar putea crea dificultăți. Ceea ce nu vor observa locuitorii, dar vom observa noi, este faptul eventualele pierderi vor fi identificate mai ușor. Cu alte cuvinte, o conductă spartă nu va fi identificată doar după ce apa a ieșit la suprafață, ci când măsurătorile continue vor arăta o creștere nejustificată a consumului de apă într-o anumită zonă” – a rezumat Kozsokár Attila.

Într-un comunicat transmis către Mesagerul de Covasna, de Biroul de presă al societății, se menționează că pe lângă instalarea contoarelor pentru digitalizare, la Sfântu Gheorghe au fost înlocuite și unele robinete de închidere, iar în anumite locuri a fost modificată ruta de alimentare cu apă, aceasta din urmă fiind cauza pentru care, în unele zone, apa a fost tulbure pentru o perioadă mai lungă de timp. În prima săptămână a lunii octombrie, antreprenorul care realizează lucrările va mai instala 3 contoare de debit, finalizând, astfel, lucrările.

„S-a finalizat instalarea debitmetrelor, mai sunt câteva detalii minore, precum instalarea întrerupătoarelor cu flotor și integrarea acestora în sistemul nostru de administrare SCADA, care ne va permite monitorizarea evenimentelor din rețea. În total, au fost instalate 110 debitmetre, iar acum urmează să asigurăm monitorizarea acestora. Sperăm ca până în noiembrie să putem integra aceste echipamente în sistemul SCADA. Proiectul are mai multe componente: prima este instalarea contoarelor de debit, a doua este monitorizarea acestora, iar a treia este conectarea celor 3.000 de apometre digitale la o rețea cu rază lungă de acțiune, folosind tehnologia LoRaWAN, prin intermediul căreia putem urmări de oriunde consumul de apă. În oraș, am creat zone mai mici, denumite DMA (District Metered Area), unde putem monitoriza cantitatea de apă intrată și ieșită. Vom avea aproximativ 30 de astfel de zone unde vom ști câtă apă a intrat. Pentru a putea determina pierderile, vom folosi două măsurători: consumul minim pe timp de noapte și consumul înregistrat într-o anumită perioadă, astfel încât să putem identifica dacă într-o anumită zonă se înregistrează un consum neobișnuit de ridicat, ceea ce ar putea indica faptul că există o problemă”, a explicat Kelemen Szabolcs, șeful Serviciului de Dispecerat din cadrul Gospodărie Comunală SA și managerul de proiect proiectului de digitalizare.

M.D.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail