Sistemul de balizaj de pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav a fost testat miercuri, 26 octombrie, de şcoala de pilotaj Transilvania Wings, cu ajutorul a două aeronave de mici dimensiuni. Cele două avioane au survolat în tandem pista de decolare-aterizare, pe care erau aprinse lămpile sistemului de balizaj. Un al treilea avion îi „seconda”, pentru a înregistra „aventura”. „Pasă joasă RWY 21. Aeroportul Internaţional Ghimbav – Braşov”, aşa au titrat piloţii filmul realizat în timpul zoborului de test, unul cu imagini spectaculoase, la apus.

„În acest moment sistemul de balizaj este funcţional de la A la Z”

„Prin acest zbor a fost testat sistemul de balizaj. Am verificat dacă sunt funcţionate toate lămpile. Sistemul este unul extrem de complex şi, în funcţie de situaţii, poate fi setat, astfel încât să se aprindă numai unele dintre lămpi”, ne-a declarat directorul Regiei Autonome Aeroportului Internaţional Braşov, Alexandru Anghel.
În acest moment, ne-a mai spus reprezentantul regiei, sistemul de balizaj este funcţional de la A la Z, asta pentru că a fost racordat la clădirea energetică, la care au fost terminare lucrările.

Zboruri de calibrare, în premieră pentru un aeroport nou din România
Zborurile importante vor fi la jumătatea lunii decembrie, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean Adrian Veştea. „Atunci, la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav Braşov sunt programate zborurile de calibrare a echipamentelor de readionavigaţie, iar pregătirile pentru această operaţiune, extrem de importantă, sunt în plină desfăşurare. Se fac ultimele lucrări la elementele de infrastructură şi sunt puse la punct detaliile cu Autoritatea Aeronautică Română, instituţia care gestionează această procedură. Aceste zboruri se vor face cu aeronave speciale, dotate cu numeroşi senzori de mare precizie, care vor permite verificarea şi ajustarea parametrilor de funcţionare a echipamentelor de radionavigaţie de pe aeroport”, ne-a precizat Veştea.
„Astfel de zboruri se fac în mod constant pe aeroporturile din România, scopul lor fiind de a verifica sistemele de radionavigaţie. La noi va fi o situaţie inedită. Aceste zboruri se fac pe un aeroport nou, care, încă, nu este certificat, motiv pentru care este nevoie de o abordare diferită din punct de vedere al procedurilor”, a completat ing. Alexandru Anghel.

Cum se lucrează cu italienii de la Thales
Compania italiană Thales a fost selectată pentru a furniza şi monta pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav echipamentele de radionavigaţie. Alegerea nu a fost întâmplătoare, firma italiană fiind unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa mondială de profil (atât în domeniul civil, cât şi în cel militar). Este o companie care, a spus Alexandru Anghel, semnează un contract numai atunci când ştie că poate onora comenzile la termenul asumat, dar are şi exigenţe mari în relaţia cu clienţii.
„Compania anunţă când trimite specialiştii pentru instalarea echipamentelor. Sunt foarte serioşi şi bine pregătiţi. Când vin aceştia, noi trebuie să avem totul pregătit. În caz contrar, ei nu ne aşteaptă să terminăm o lucrare sau alta, ci pleacă şi sunt reprogramaţi peste o lună sau două. Nu îşi permit să piardă zile preţioase. De asemenea, când vin, sunt pregătiţi pentru a face în cel mai scurt timp de au de făcut. Este un alt mod de lucru, iar pentru noi a fost o provocare să facem în termenul stabilit lucrările ce ne reveneau”, a declarat Alexandru Anghel.

În această săptămână  începe recepţia celor 7 obiecte
Construirea clădirii energetice a făcut parte dintr-un contract mai amplu, în care au fost incluse alte şase amenajări necesare funcţionării Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav, respectiv drumul de acces din drumul judeţean, parcarea, drumurile tehnologice, rezervorul de apă, reţelele interioare şi remiza PSI. „La toate aceste obiecte lucrările sunt finalizate. Săptămâna viitoare vom începe procedura de recepţie, care presupune verificarea documentelor, dar şi a lucrărilor făcute în teren. După ce vor fi semnate procesele verbale, aceste amenajări vor fi date în administrarea regiei, printr-o hotărâre a Consiliului Judeţean Braşov”, a explicat directorul Regiei Autonome Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav.
De altfel, în următoarea şedinţă de plen a Consiliului Judeţean Braşov, din 31 octombrie, va fi supusă aprobării o hotărâre privind darea în administrare către Regia Autonomă Aeroportul Internaţională Braşov – Ghimbav a unor active fixe cu o valoare totală de 41.742.806 lei instalate în Aerogară.

https://bzb.ro/

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail