Fundația Comunitară Covasna (HKA) a anunțat că demarează o campanie de promovare a firmelor și produselor locale.

Campania vizează conștientizarea populației asupra valorilor locale și încurajarea colaborării dintre firmele, producătorii covăsneni și cumpărători, a declarat directorul executiv al Fundației, Bereczki Kinga.

„Scopul campaniei este de a aduce în prim-plan produsele, serviciile locale, de a atrage atenția asupra diversității acestora și a impactului acestora asupra economiei locale.” – a spus directorul executiv Bereczki Kinga.

Ptrivit acesteia, la solicitarea conducerii Fundației, a fost realizat un studiu privind obiceiurile de consum ale covăsnenilor, din care a reieșit că „locuitorii județului se gândesc exclusiv la produse alimentare atunci când este vorba de produs local.”

De aceea, pentru deosebirea, evidențierea produselor, serviciilor locale, Fundația Comunitară Covasna va realiza diverse materiale (cum ar fi etichetele) ce vor conține două simboluri, unul roșu și unul albastru – pentru a atrage atenția asupra produselor și firmelor covăsnene.

„Plănuim ca aceste simboluri să fie folosite în magazine. Marcarea cu culoarea roșie este destinată produselor locale, iar simbolul albastru, firmelor locale. Vom dezvolta materiale cu cele două simboluri, care vor putea fi folosite pentru marcarea produselor partenerilor care vor intra în program completând formularul nostru. Acești parteneri vor beneficia de simbolurile dezvoltate și în format electronic, pe care apoi le vor putea utiliza. (…) Avem ca obiectiv să discutăm cu firmele și cu magazinele locale, în special cu magazinele alimentare, ca să contribuie la realizarea unei marcări diferențiate a produselor locale, prin aceste simboluri… deci, să aibă, de exemplu, rafturi marcate, la care sunt prezentate produse locale.”- a declarat ieri directorul executiv al Fundației Comunitare Covasna.

Potrivit acesteia, în cadrul campaniei, se va realiza o inventariere a producătorilor și firmelor locale, după care va fi realizată o pagină online, în scopul promovării activității, produselor și serviciilor acestora și va fi tipărit un catalog, ce va fi oferit locuitorilor județului.

„Se va realiza un catalog și o pagină web, prin care se vor oferi informații despre produse/ servicii locale. Precizez că atunci când ne referim la firme locale, ne referim și la firme care poate nu distribuie produse locale, dar funcționează local, proprietarul este local, are forță de muncă locală, deci corespunde acestor criterii. La produsele locale ne referim dacă materia primă este fie parțial, fie total, de aici, de la nivel local. Întreprinzătorii, producătorii care doresc să fie incluși pe site și în catalog vor trebui să completeze un formular on-line și să-l trimită la Fundație. Datele primite vor trece printr-un <<filtru>>, iar dacă vor corespunde ca fiind <<locale>>, vor intra în baza de date și de aici, în catalog și pe pagina web.” – a transmis directorul executiv Bereczki Kinga.

Potrivit acesteia, campania de comunicare va fi derulată din martie până în octombrie (a.c.). În această perioadă, personalul fundației va colecta în permanență date privind produsele/ serviciile locale, prelucrarea și publicarea acestora fiind programată pentru anul viitor. Fundația va avea o relație de parteneriat pe durata campaniei cu toți cei implicați în program.

„Sper să avem o campanie bună, care să aducă multe  rezultate frumoase, în final, și care să aibă impact pozitiv asupra comunității, în general, atât la nivelul firmelor, produselor locale, cât și la nivelul consumatorilor și la nivelul cooperării între întreprinzătorii locali, dar și între localnici”- a conchis directorul executiv al Fundației Comunitare Covasna.

Informații suplimentare pot fi aflate contactându-i pe reprezentanții HKA, prin e-mail la adresa [email protected].

***

Aceasta nu este singura inițiativă a Fundației, în vederea consolidării comunității, din punct de vedere economic. În anul 2011, HKA a lansat programul „Carduri comunitare”, având ca scop susținerea dezvoltării comunităţii locale, prin introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazine sau alte unități, cu produse  sau servicii preponderent locale.

Prin utilizarea acelui card, cumpărătorul beneficiază de 1% discount pentru produsele achiziționate, iar magazinul partener dublează această valoare, contribuind cu încă 1% la fondul comunitar operat de Fundaţia HKA. Suma strânsă prin folosirea cardurilor comunitare este apoi folosită pentru susținerea în inițiativelor comunitare, proiectelor civile, susținerii talentelor etc.

Fundația Comunitară Covasna (HKA) a fost înființată la inițiativa unor întreprinzători locali și reprezentanți ai unor organizații civile, din fonduri private, în scopul de a dezvolta comunitatea locală.

Ana Ciorici Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail