Doi fotografi şi doi jurnalişti din Marea Britanie au sosit, recent, în judeţul Covasna, cu scopul de a identifica locuri naturale cu calităţi terapeutice, funcţionale şi în prezent. Pe parcursul călătoriilor aceştia efectuează vizite în 12 ţări europene, de la Marea Baltică, până la Marea Neagră, cu scopul de a prezenta turiştilor englezi noi locuri ce pot fi vizitate , acestea urmând să fie inserate în cadrul unei publicaţii de turism.

Kiss Bence, reprezentantul Biroului de presă al Consiliului Judeţean Covasna, a declarat că  membrii grupului au vizitat unitatea de îmbuteliere a apei minerale de la Vâlcele, mofetele de la Covasna, sauna şi bazinul în aer liber de la Peteni, precum şi o gospodărie rurală. Oaspeţii englezi au dezvăluit faptul că, anul trecut, cu ocazia târgului internaţional de turism de la Londra, au făcut cunoştinţă cu Albert Zoltán, reprezentantul Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului în judeţul Covasna, ocazie cu care acesta i-a convins de faptul că judeţul nostru este o destinaţie care poate constitui un obiectiv important al turismului wellness.

În judeţul Covasna puţini sunt cei care sesizează potenţialul turistic al satului tradiţional secuiesc: potrivit redactorilor englezi ai blogului The Healing Sources, pâinea cu untură şi ceapa verde pot deveni principala atracţie a regiunii.

Fotograful Christian Banfield a afirmat că  o mare parte a societăţii occidentale s-a plictisit de tratamentele spa scumpe, bazate pe spectaculozitate şi materiale artificiale, fiind  în căutate de locuri şi lucruri noi. „Am avut informaţii despre locurile din Europa de Est şi am decis să venim personal, pentru a evalua regiunea. Ceea ce am văzut considerăm că este ceva minunat: resursele locale sunt copleşitoare, arhitectura este fascinantă, iar tratamentele sunt tradiţionale. (…) Consider că ne putem aştepta la o reacţie pozitivă: şi fotografiile arată că aici există o sumedenie de locuri cu frumuseţi impresionante şi originale. Aici am întâlnit acea doamnă bătrână care stă la 10 km de aici (de la Zăbala – n. red.). Are o sursă proprie, producând ea însăşi cele necesare vieţii, ea îşi pregăteşte băuturile, îşi prepară produsele de carne, ea culege plantele pentru ceai. Poate că mulţi au  acest mod de viaţă care, din păcate, s-a pierdut în celelalte părţi ale lumii,  în procesul de globalizare. (…) Din ceea ce am constatat în judeţul Covasna  reiese că centrele spa şi wellness aparţin nu numai acelora care îşi pot permite călătorii cu destinaţii scumpe. Aici, aceasta reprezintă o experienţă obişnuită care  este gratuită,  în mare parte. Te duci, iei cu tine un flacon din plastic şi-l umpli cu apă minerală. La fel se procedează şi în Lituania şi Estonia. Mai la vest, situaţia este diferită: oamenii consumă alimente denaturate, suferă de obezitate cronică. Această regiune este un exemplu minunat despre cum se poate păstra sănătatea, doar că nu o cunoaştem,  pentru că nu este promovată suficient”  a conchis Christian.

La rândul ei,  Sophie Benge, conducătoarea de  proiect a menţionat că wellness-ul constiuie tema  vizitei lor, deşi acesta poate fi  un subiect care să nu prezinte interes pentru toţi turiştii care vor studia lucrarea lor.

Alla Sokolova, redactor al  publicaţiei, a declarat:  „Când vorbim de turism, fiind o temă specifică, nu ne gândim doar la acele lucruri care fac parte din viaţa de toate zilele. Nouă însă, mofetele, izvoarele carbogazoase ne ating sufletul, mai ales pentru că venim din oraşe mari. Când vezi cum trăiesc oamenii de aici care îşi culeg zarzavaturile din grădinile lor, să fii părtaş la această experienţă este un sentiment care îţi încălzeşte sufletul şi care este în totală contradicţie cu acea experienţă pe care o trăim când cumpărăm alimentele din hipermarketurile din oraşele mari, neavând cunoştinţă de provenienţa lor. Un astfel de produs turistic ar putea constitui baza unui pachet pentru gastroturism:  turiştii ar fi recunoscători dacă ar avea posibilitatea să vadă  modul în care se prepară caşcavalul şi ar putea învăţa din această experienţă. Dacă căutăm exemple prin care dumneavoastră aţi putea atrage vizitatori în judeţ, aş evidenţia bazinele de ape minerale naturale, cum este cel de la Peteni. A fi acolo şi a simţi natura, să petreci 3–5 ore într-una dintre aceste locaţii este o experienţă care merită în sine călătoria. Clienţii interesaţi de wellness caută acest tip de experienţă. Trendul din 2013 al Spa-Finder, unul dintre cele mai importante organizaţii ai industriei Spa, şi-a fixat ca obiectiv identificarea acestor locaţii. Dacă combinăm cele de mai sus, vom găsi o destinaţie turistică unică, care poate atrage mulţi turişti”.

Publicaţia engleză prin intermediul căreia vor fi promovate locurile din judeţul Covasna ce au fost vizitate de cei patru  jurnalişti şi fotografi va ieşi de sub tipar  în luna februarie a anului viitor. (M.D.C.)

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail