De la 1 iulie, operatorul regional care se ocupă cu serviciile publice de salubritate din judeţul Covasna, S.C. Tega S.A. are un nou director general. Ca urmare a învestirii în funcţia de viceprimar al municipiului Sfântu Gheorghe a fostului director Tóth-Birtan Csaba, Consiliul de Administraţie a decis numirea la conducere a lui Máthé László, angajat al societății de salubritate încă din anul 1998. Din 2009 acesta a ocupat funcția de director operaţional de salubritate, iar hotărârea de a fi numit la conducerea societății a fost bazată pe experiența pe care acesta a dobândit-o în cei 19 ani de când este angajat al firmei. Într-un scurt interviu acordat ziarului nostru, Máthé László ne-a vorbit despre planurile pe care le are în noua funcție.

– În primul rând felicitări pentru ocuparea noii funcții. Domnule director, pentru început, pentru că nu multă lume vă cunoaște, vă rog să ne spuneți câteva cuvinte despre dumneavoastră. Cine este Máthé László?

– Am lucrat și până acum la firma S.C. Tega S.A., am fost director operațional, apoi am fost director adjunct. Sunt din Sfântu Gheorghe, lucrez de 19 ani la S.C. Tega S.A., am început ca șef de echipă și am parcurs tot drumul până am ajuns aici.

– De unde ați reluat munca fostului director Tóth-Birtan Csaba?

– Eu continui munca lui. Ceea ce a început domnul Tóth-Birtan Csaba noi trebuie să continuăm.

– Ce planuri de investiții aveți pentru perioada următoare la Tega?

– Avem acum cu noul depozit ecologic, am depus oferta pentru că acum, așa cum se știe, în județul Covasna nu avem depozit. Vrem să participăm la licitație, am depus documentele și ofertele de preț iar acum așteptăm să vedem ce se va întâmpla. Ar fi foarte important pentru județ ca să operăm noi noua rampă de deșeuri ecologice și să nu vină alții aici în județul nostru. Acum implementăm containere semi-îngropate în oraș, avem în plan închiderea punctelor de colectare a deșeurilor. (…) Avem mai multe puncte de colectare pe care le vom închide anul acesta și sperăm să continuăm și anul viitor cu închiderea celor care vor rămâne descoperite. Pentru anul acesta avem în plan 16 puncte de colectare care vor fi închise și alte 11 puncte unde vom implementa containerele semi-îngropate.

– La capitolul dotări, de ce utilaje ar mai avea nevoie, la momentul acesta, operatorul regionl de salubritate? Sunt acoperite toate necesitățile societății?

– Mai închiriăm mașini și acum am depus și pentru acest lucru, în SEAP, o licitație pentru trei autogunoiere noi, anul acesta. Acum, în lunile august-septembrie-octombrie se derulează, sperăm că în noiembrie vom primi și mașinile.

– Cum stați la capitolul contractelor pentru spațiile verzi? Cu câți beneficiari ați început și câți aveți la ora actuală?

– Am început cu mai mulți, acum avem contracte numai cu 20 de asociații. Am avut și cu 43, numai că acum există și firme particulare care au intervenit, de aceea avem numai cu 20, dar acum nu este o prioritate pentru noi să ne dezvoltăm pe partea aceasta.

– Revenind la reciclare, România și-a asumat atingerea țintei de reciclare a deșeurilor municipale în proporție de 50%, până în anul 2020. Cum stăm la acest capitol?

– Noi, ca județ, ca firmă de salubritate, suntem cam pe la 13%. Noi nu stăm atât de rău față de alte județe sau față de alte firme. De aceea am  spus că ar fi foarte important să administrăm noi noua rampă de deșeuri ecologice, pentru că acolo se mai poate îmbunătăți situația.

– Dar întâmpinați greutăți legate de indisciplina locuitorilor? Nu respectă aceștia regulile?

– Da, întâmpinăm. Cine respectă, respectă, dar marea majoritate nu respectă regulile. Sunt prea multe PET-uri, hârtii, sticle aruncate între deșeurile menajere.

. . – Și credeți că implementarea unui sistem corectiv de aplicare a amenzilor pentru nerespectarea regulilor ar ajuta în vreun fel?

– Eu zic că da, pentru că și în străinătate numai cu amenzi s-a reușit această procedură.

– Ce facem cu mizeria de pe străzi, cu ambalajele și mucurile de țigară aruncate la întâmplare?

– Aici ar trebui să intervină puțin și Poliția locală. Eu nu am auzit încă să fie amendat cineva pentru că a aruncat mucuri de țigară sau semințe pe jos.

– Cât încă era la conducere, domnul Tóth-Birtan Csaba spunea că, în cazul în care se vor dovedi a fi bune, dorește să mai achiziționeze câteva prescontainere. Sunteți mulțumit de cel existent? Aveți în plan să mai achiziționați pe viitor?

– De o lună este montat singurul prescontainer din oraș, care este pe Aleea Muzelor și în prima fază suntem mulțumiți. Am dori să mai achiziționăm anul viitor, dar vom vedea cum vom sta cu banii. Eu zic că merită investiția.

– Sunt noutăți, modificări la S.C. Tega S.A.?

– Noutăți nu avem. Domnul Tóth-Birtan Csaba a condus bine societatea și consider că trebuie să continuăm munca pe care el a început-o.

Ioana Ardeleanu 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail