Potrivit declaraţiilor făcute de noul manager al Teatrului “Andrei Mureşanu” (TAM) din Sfântu Gheorghe în cadrul unei conferinţe de presă, după ce teatrul va intra în posesia noului sediu, toate spectacolele vor avea subtitrare.

Chiar dacă actorii sunt de părere că “nu au avut niciodată carenţe la acest capitol”, îmbunătăţirea a fost adusă din dorinţa de a atrage şi mai mulţi spectatori maghiari la spectacolele teatrului românesc.

“Am şi construit stagiunea în aşa fel încât să avem o ofertă cât se poate de diversificată, atât pentru publicul român cât şi pentru publicul maghiar. Din cele 12 spectacole sigur se va găsi ceva pentru toată lumea. În afară de oferta propriu-zisă, unul dintre spectacole este bilingv, aşadar, din start ne-am gândit la nevoia locală a publicului. După mutarea în noul sediu avem în plan sistemul de subtitrare, cu ajutorul căruia toate spectacolele noastre vor fi subtitrate. Am încercat să facem acest lucru încă de aici (n.red.- în actualul sediu), dar ne este un pic dificil din punct de vedere tehnic până când nu avem sediu propriu, dar în secunda în care ne-am mutat, sistemul de subtitrare este prevăzut în partea tehnică standard”, a declarat Anna-Maria Popa, managerul instituţiei de cultură.

Aceasta a mai spus că publicul maghiar s-a arătat interesat de activităţile pe care TAM le desfăşoară, ba mai mult, când s-a anunţat că teatrul are nevoie de voluntari, atât tineri români cât şi maghari au răspuns pozitiv şi în număr mare invitaţiei. “Au venit copii vorbitori nu doar de limba română, ci şi foarte mulţi vorbitori de limba maghiară, extrem de entuziaşti care au zis că vor să facă parte din programul de volntariat al TAM, pentru că îi interesează să înveţe limba română, să asiste la spectacolele noastre. Acum avem o echipă de 12 voluntari extrem de activi care au început deja să ne ajute”, a mai spus managerul.

. . Până în decembrie sediul ar trebui să fie complet echipat

În ceea ce priveşte noul sediu şi utilarea lui cu aparatură tehnică şi scaune, managerul a declarat că până în luna decembrie speră să fie gata, pentru a putea monta spectacolele pe noua scenă. Potrivit acesteia, fondurile necesare echipării vor veni de la Consiliul Local, în urma unei rectificări de buget discutate la semnarea contractului de manageriat.

“Primăria ne predă sediul nou la un oarecare nivel, după care se face o rectificare de buget special pentru echiparea acestuia. Aşa a fost discutat încă de la bun început. Noi venim cu rectificarea, cu devizul tehnic acum, în septembrie, în aşa fel încât până în noiembrie, când sediul este gata din punct de vedere al spaţiului, şi noi să fim gata cu tot ce înseamnă parte de licitaţie de echipament tehnic, ca până în decembrie să fie spaţiul utilat şi utilizabil. Mutarea noastră acolo este restricţionată de felul în care primim sala. Dacă ne-o dă <<la roşu>>, clar nu avem cum să ne mutăm, dar special am avut aceste discuţii din timp. (…) Aşeptăm de la Primărie să ştim exact în ce măsură partea de scaune intră la noi sau la ei, pentru că este un subiect care nu are răspuns în momentul de faţă. Este posibil să fie achiziţionate de către Primărie sau să fie lăsate în grija noastră”, a declarat Anna-Maria Popa.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail