. . 410 elevi din totalul celor 2. 730 înscriși în clasele a XI-a și a XII-a din județ – adică 15% -au depus documentele necesare pentru a putea beneficia de decontarea cheltuielilor pentru manualele școlare.

Printr-o Hotărâre a Guvernului – (HG nr. 733/ 2015) adoptată în luna septembrie s-a decis alocarea unor acordarea unei sume destinate decontării cheltuielilor pentru achiziționarea de manuale școlare de către elevii aflați în anul școlar 2015-2016 în ciclul superior al învățământului liceal de stat, în clasele a XI-a, a XII-a și a XIII-a.

Conform acelei HG, decontarea cheltuielilor pentru achiziționarea de manuale școlare, se face în limita maximă a 55 de lei pentru fiecare elev. În Hotărâre se arată că se decontează sumele cheltuite pentru achiziționarea manualelor școlare care se regăsesc în lista manualelor aprobate de Ministerul Educației și Cercetării Științifice pentru nivelul de clasă la care este înmatriculat elevul. Sumele destinate decontării cheltuielilor pentru achiziționarea manualelor de către acești elevi se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației și Cercetării Științifice.

Termenul pentru depunerea de către elevi a documentelor necesare pentru a beneficia de acei bani a fost 15 noiembrie (a.c.). Decontarea va fi făcută până în data de 18 decembrie, se arată în HG.

La nivelul județului Covasna, doar 15% dintre elevii  înscriși în clasele a XI-a și a XII-a în județ au depus până la termenul limită – documentele necesare decontării.

„Din totalul elevilor înscriși în clasele a XI-a și a XII-a, adică 2.730 de elevi, au  depus documentele pentru decontare 410 elevi, ceea ce înseamnă 15%”, a spus inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, prof. Kiss Imre.

Cele mai  multe manuale achiziționate au fost cele de matematică, de limba română, dar și de biologie.

Inspectorul școlar general al ISJ Covasna, prof. Kiss Imre a menționat, că printre motivele pentru care cererea pentru decontări nu a fost mai mare s-ar putea număra și faptul că unii elevi și-au procurat, probabil, manualele cu timp în urmă, dar și faptul că la secția maghiară oferta de manuale nu a fost atât de bogată, iar elevii de la această secție nu prea au avut din ce să aleagă. Un alt motiv ar putea fi acela că decontările sunt individuale.

Ana Alina Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail