Acţiunea Corpului de Control a Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Covasna desfăşurată în anul 2014 a scos la iveală mai multe iregularităţi în rândul furnizorilor de servicii medicale.

Potrivit ec. Ghiţă Drăgoiu, directorul CAS Covasna, Corpul de Control al instituției  a efectuat un număr de 82 acţiuni de control din 75 planificate, vizate fiind toate categoriile de furnizori de servicii medicale aflaţi în relaţii contractuale cu casa de asigurări. . .

Principalele disfuncţionalităţi identificate în cursul acţiunilor de control, pe diferite domenii, sunt serviciile medicale eronat raportate, dublate la raportare, incomplet consemnate în evidența primară, consultaţii aferente efectuate şi reţete prescrise unor pacienţi care la data respectivă figurau internaţi în spital, reţetă prescrisă în baza unei scrisori medicale expirate, în cazul asistenţei medicale primare. În ceea ce priveşte spitalele, neregulile au fost la spitalizarea continuă, care, conform consemnărilor din foaia de observaţie, nu se susţin din punct de vedere al duratei de spitalizare, respectiv ca şi cazuri rezolvate sau neconsemnarea în foaia de observaţii (conform formularului tipizat) a tuturor informaţiilor care formează setul minim de date la nivel de pacient.

Nici farmaciile nu au fost ocolite de controalele CAS Covasna, şi aici fiind descoperite câteva abateri în ceea ce priveşte respectarea de către furnizor a programului de lucru comunicat casei de asigurări şi lipsa farmacistului în farmacie la data şi ora controlului.

Totodată, în ceea ce priveşte programele naţionale de sănătate, inspectorii CAS Covasna au descoperit că s-a efectuat prescrierea, respectiv eliberarea unui medicament din program în condiţiile în care aprobarea Comisiei de experţi de la nivel CNAS a fost emisă pentru alt medicament.

 În anul 2014, s-au dispus un număr de 206 măsuri care s-au şi implementat, sumele imputate şi recuperate fiind în total de 233.298,98 lei.

„Dorim să precizăm că la nivelul instituţiei se monitorizează în permanenţă realizarea planului anual de control, acesta fiind întocmit astfel încât să se asigure efectuarea unei acţiuni de control, cel puţin o dată la 3 ani, pentru fiecare furnizor care a încheiat contract cu CAS Covasna, în scopul evitării prescrierii termenului de sancţionare a acestora şi recuperare a eventualelor sume încasate necuvenit”, a conchis Ghiţă Drăgoiu, directorul CAS Covasna.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail