Anunțul DanAir că își mută baza de la Brașov la Bacău a surprins marți  pe toată lumea. Compania care, practic, a permis deschiderea și funcționalizarea Aeroportului de la Brașov a decis să-și ia avionul și să se mute la Bacău. Dacă nu era DanAir, probabil că noul aeroport nu era nici acum deschis. După 4 luni și jumătate de zboruri, cu bune și cu rele, cei de la DanAir spun că nu mai pot să lucreze cu un program așa de scurt, pentru că pierd prea mulți bani. Anunțul ROMATSA că prelungirea programului de la 12 la 16 ore pe zi doar de la 15 ianuarie a „umplut paharul” celor de la DanAir, pentru că pierd tot sezonul de iarnă, care ar fi trebuit să aducă mulți români acasă și turiști europeni în Brașov.

Eforturile administrației aeroportului și ale conducerii Consiliului Județean de prelungire a programului orar al aeroportului au început de mai mult timp, dar ROMATSA a aprobat extinderea cu 4 ore doar luni, 30 octombrie, și cu aplicabilitate doar din 15 ianuarie.

Dincolo de pierderile DanAir, Brașovul pierde: turiști și venituri. Pentru că un aeroport care are doar 5 zboruri pe săptămână nu o să devină profitabil niciodată, iar costurile de funcționare ale aeroportului se bazează în special pe veniturile care vin de la liniile aeriene care operează pe acel aeroport. Fără acele venituri, aeroportul ia bani de la buget, care e alimentat de populație. Mai mult, posibilitatea ca Brașovul să atragă turiștii care alimentează afacerile din oraș scade exponențial cu scăderea numărului de zboruri. În plus, numărul angajaților de la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav ar putea scădea, din cauza lipsei de activitate. Iar extinderea programului de funcționare nu și-ar mai avea rostul, având în vedere că nu mai are cine să zboare în programul prelungit.

Și toate acestea doar pentru că ROMATSA nu are operatori de trafic pe care să-i pună la treabă. Asta, în timp ce aeroportul din Bacău, după dispariția Blue Air și mutarea Wizz Air la Iași, mai are doar 2 zboruri pe săptămână, deservite de un turn de control în care sunt controlori aerieni plătiți să se uite după…muște. Ca urmare a mutării bazei DanAir de la Brașov la Bacău, un aeroport nou moare, iar unul vechi învie.

https://www.bizbrasov.ro/

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail