Activitatea didactică se suspendă, la Liceul Teoretic „Mikes Kelemen” din Sfântu Gheorghe, unitatea de învățământ intrând, astfel, în Scenariul 3, adică urmând să deruleze procesul instructiv-educativ doar online, a anunțat, joi, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna.
„În urma adresei Direcției de Sănătate Publică Covasna remisă Inspectoratului Școlar Județean Covasna vă informăm asupra faptului că se suspendă activitatea didactică din cadrul Liceului Teoretic „Mikes Kelemen” Sfântu Gheorghe pe o perioadă de 14 zile, în intervalul 17.09. – 30.09.2020, în urma confirmării a trei cazuri pozitive în rândul elevilor proveniți din clase diferite, respectiv un caz confirmat pozitiv în rândul cadrelor didactice.”- a transmis IȘJ Covasna.
Prin urmare, la liceul în cauză, întregul proces instructiv- educativ se va desfășura online, conform Scenariului 3. Unitatea de învățământ va dispune realizarea activităților obligatorii: curățenie, aerisire, dezinfecția curentă și terminală a spațiilor unității, respectiv clase, săli, holuri, toalete, a informat IȘJ Covasna.
La nivel național, conform datelor Ministerului Educației și Cercetării, transmise joi, 17 septembrie, se înregistrează 12.981 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară; 4.375 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție; 300 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
„Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.”- a comunicat MEC.
Ana Ciorici COSTACHE