În cadrul sistemului de educație pentru adulți a Şcolii Populare de Artă şi Meserii care funcţionează sub autoritatea Consiliul Judeţean (CJ) Covasna, douăzeci de ospătari şi douăzeci de recepţioneri, angajaţi ai unităţilor de alimentaţie publică şi hoteliere din judeţul Covasna, au urmat cursurile de formare profesională organizate la Grand Hotel Balvanyos.

La conferinţa de presă organizată pe această temă, Gáj Nándor, directorul Şcolii Populare de Artă şi Meserii din Sfântu Gheorghe, a subliniat faptul că, an de an, cursurile organizate în cadrul instituţiei sunt adaptate nevoilor de formare ale antreprenorilor. Peste o sută de persoane care activează în ospitalier şi în domeniile conexe au beneficiat anul trecut de cursuri de formare profesională. „Potrivit planurilor noastre, pe lângă cursurile de formare pentru meserii ca ospătar, bucătar, barista, somelier, croitor sau cursuri de pictură decorativă pe mobilier şi design interior, în acest an vom lansa şi cursuri de formare legate de wellness şi turism balnear” – a declarat directorul şcolii.

Consiliul Judeţean Covasna a declarat 2017 Anul turismului în judeţul Covasna, eveniment ce va oferi programe pline de conţinut pe tot parcursul anului. Turismul este o activitate a actorilor pieţei pe care autorităţile judeţene şi locale o pot sprijini în mod eficient prin diferite instituţii, de exemplu prin activități de formare. „Şcoala Populară de Artă şi Meserii din Sfântu Gheorghe a lansat, pe baza unei evaluări a nevoilor, cursuri de formare profesională care să asigure participanţilor șansa de a-și câștiga traiul şi în cadrul cărora angajaţii antreprenorilor locali, ai unităţilor de alimentaţie publică şi hoteliere, beneficiază de cursuri de formare profesională de înaltă calitate, aceasta contribuind la creşterea calităţii serviciului respectiv. În 2010, zece antreprenori s-au alăturat programului, implicând 92 de persoane, iar în acest an au beneficiat de cursuri de formare profesională 40 de angajaţi ai patru firme” – a spus Tamás Sándor, preşedintele CJ  Covasna.

În opinia lui Mayer Gyulaspecialist în industria hotelieră şi a ospitalităţii, respectiv în domeniul comerţului şi turismului, din cadrul Şcolii Profesionale de Bucătar din Veszprém, care participă regulat la aceste cursuri în calitate de profesor –, piaţa ospitalităţii şi a turismului impune o evoluţie de neoprit. Este indispensabil ca în sectorul serviciilor să lucreze specialişti de înaltă calitate. „Este foarte important mediul pe care l-am primit cadou, dar pentru ca acesta să devină cu adevărat o mare valoare, sunt indispensabile resursele umane şi formarea acestora.” Legat de ospitalitatea din Ţinutul Secuiesc, specialistul a spus că, pe baza experiențelor sale acumulate în judeţul Covasna, angajaţii vor să obţină cunoştinţe maxime în domeniu, ei planifică pe termen lung, iar dacă continuă în această direcţie, în cea ce priveşte calitatea, aceasta va da rezultatele care se așteaptă. Un aspect pozitiv al cursurilor de formare din judeţul Covasna constă în faptul că acestea sunt specializate: sunt adaptate unei anumite firme şi angajaţilor acesteia.

 

Szarvadi-Téglás Lóránd, directorul executiv al Grand Hotel Balvanyos, a confirmat, de asemenea, faptul că în prezent recrutarea resursei umane, a personalului calificat reprezintă cea mai mare provocare a hotelului. Acum un an hotelul a funcţionat cu 50 de angajaţi, în prezent unitatea lucrează cu 95 de angajaţi, iar indicele de utilizare al hotelului a crescut la 65 la sută faţă de 28 la sută iniţial. Toate acestea nu ar funcţiona fără un personal adecvat – a spus directorul.

 

Biroul de presă al  CJ

 Covasna

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail