Staţiunea Covasna este plasată pe primul loc într-un top al localităților din județ care au atras cei mai mulți turiști, în 2016.
Topul a fost realizat de către reprezentanții Consiliului Județean (CJ) Covasna, în urma unei statistici realizate după o analiză a datelor Institutului de statistică și a fost prezentat ieri, în cadrul unei conferințe pe tema turismului din județ.

Potrivit aceleiași analize, în anul 2016, 97.222 turiști au vizitat județul Covasna, 90% dintre aceștia fiind din țară și 10%, din străinătate.

„97.222 de turiști au vizitat județul Covasna, în 2016, conform datelor statistice. Acesta este trendul care este în jurul a 100.000 de turiști, pe care îl ținem de aproximativ 3-4 ani. Este importantă și statistica privind țara din care vin turiștii, potrivit căreia ca și în 2015, raportul este de 90 la 10, adică turiști din România au fost 90%, numărul exact este 87.415 și turiștii din străinătate, 10%, adică 9.507 (…).” – a declarat vicepreședintele CJ Covasna, Grüman Róbert-Csongor. Topul celor mai vizitate unități- administrativ- teritoriale este condus de orașul – stațiune Covasna, care, în 2016, a avut 45.525 turiști. Urmează Turia, cu 17.797 turiști, municipiul Sfântu Gheorghe, cu 13.826 turiști, municipiul Târgu Secuiesc, cu 6.678 turiști, Zăbala, cu 1.546 turiști, Arcuș, cu 1.348 turiști, Valea Crișului, cu 1.268, Brăduț, cu 1.228, Ozun, cu 1.207 și Comandău, cu 1.074.

„Am realizat și un top 10 al unităților – administrativ teritoriale (după numărul de turiști – n.r.). Bineînțeles, conduce orașul Covasna, deoarece aproximativ jumătate dintre turiștii sosiți în județ au fost în stațiunea Covasna. Aici avem fenomenul de turism social, adică persoane care vin cu bilete gratuite sau subvenționate, la tratament, dar nu tot turismul din stațiunea Covasna este turism social. Sunt și două hoteluri de patru stele, deschise recent, deci este pe drum bun și turismul din stațiunea Covasna.  Urmează Turia / Balvanyos, municipiul Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc și comunele Zăbala, Arcuș, Valea Crișului, Brăduț și Comandău, dar despre fiecare știm exact de unde provine fluxul de turiști care le plasează în <<Top 10>> (…). Eu am analizat și comuna Brăduț. Dacă ne uităm în 2014, doar 11 turiști au fost în comuna Brăduț; în  2015, 678, iar în 2016, 1.228, deci este o creștere semnificativă. Fluxul de turiști, bineînțeles, vine de la Castelul <<Daniel>> din din satul aparţinător Tălișoara (…)”, a declarat vicepreședintele CJ Covasna, Grüman Róbert-Csongor.

Lobby pentru introducerea unei taxe turistice în localităţile din judeţ

Acesta a opinat că introducerea unei taxe turistice, taxe de stațiune, ar fi necesară în județ, întrucât, prin aceasta, s-ar putea strânge fonduri în vederea promovării destinațiilor turistice covăsnene.

„Noi vom demara o campanie pentru introducerea taxei de stațiune turistică, taxă ce la nivelul județului Covasna există doar în stațiunea Covasna. În stațiunea Covasna se plătește o taxă de stațiune de un leu pe înnoptare. În celelalte unități – administrativ-teritoriale nu există o astfel de taxă, ceea ce nu mi se pare un lucru normal. Oriunde mergi, în România sau în străinătate, întotdeauna, în afară de serviciul de cazare,  taxa de stațiune sau taxa turistică, taxa locală, s-a cerut. Ideea este că acești bani vin de la turiști și care merg la unitățile administrativ – teritoriale care pot să îi investească în promovarea turistică.” – a declarat Grüman Róbert-Csongor.

„Acești bani ar veni de la turiști și ar putea fi utilizați pentru o mai bună promovare a județului Covasna ca și destinație turistică. ” – a declarat, la rândul său, președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Covasna, Edler Andras Gyorgy, care a menționat că „prin modificarea Codului Fiscal, această taxă a devenit opțională”. Taxa se poate introduce prin hotărâre de Consiliu Local.

„Consiliul Județean nu are nicio atribuție (în introducerea taxei – n.r), doar să facă lobby pentru introducerea acestei taxe și asta vom face în perioada următoare, pentru că, chiar dacă la nivelul unei comune se va strânge o sumă mică, poate se vor face anumite broșuri din suma respectivă, se va putea achita participarea la un târg de turism, sau ceea ce cred că trebuie făcut cei de acolo (…). Ideea este să putem să facem bugetul și mai mare pentru a putea avea o promovare și mai bună a județului.” – a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Covasna.

Ana Ciorici Costache

 

 

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail