14 jurnaliști din Israel au participat recent la o vizită de documentare în România, traseul lor cuprinzând și stațiunea Covasna. . .

 

Vizita a fost organizată de către Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) și s-a derulat în perioada 24-27 noiembrie 2016. 

covasna-2israel-oameni-3„În cadrul preocupărilor Autorității Naționale pentru Turism (ANT) pentru promovarea potențialului turistic al României, una dintre direcțiile avute în vedere este aceea de a invita reprezentanți ai mass-media din diferite țări, pe diferite circuite, în vederea prezentării elementelor de oferte turistice cu specific românesc. Una dintre acțiunile în acest sens a fost derulată în țara noastră, în perioada 24-27 noiembrie a.c, cu 14 jurnaliști din Israel – a declarat ieri, dipl. ec. Herman Rosner, membru supleant în Consiliul director al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și membru în Comisia de incoming a acestei organizatii, director al unei agenții de turism specializate pe incoming (aducerea turiștilor în România),  în principal pe nișa   turismului balnear.

Cei 14 jurnaliști au vizitat obiective turistice din București, Sinaia, Brașov, Poiana Brașov, Bran, Moieciu, Sighișoara și o stațiune balneară, Covasna.

„Itinerariul a cuprins Capitala, apoi a avut în vedere o deplasare pe Valea Prahovei, la Sinaia, apoi la Poiana Brașov, Brașov, Bran și Sighișoara. Unul dintre elementele de lobby pe care le-am realizat, prin Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), respectiv prin Comisia de incoming, dar și prin Camera de Comerț Israel-România a constat în includerea în circuit a stațiunii Covasna, unde jurnaliștii au avut prilejul să treacă în revistă potențialul balnear de excepție al acesteia (…).” – a spus dipl. ec. Herman Rosner.

La Covasna,  vizita a cuprins baza de tratament  și un hotel a cărui renovare s-a finalizat in acest an, hotel  cunoscut și apreciat pe piața israeliană de peste patru decenii.

Elementul deosebit al vizitei în județul nostru a fost întâlnirea dintre cei 14 jurnaliști cu doi turiști din Israel – soții Raymond Cohen și Mazal Cohen, care vin la Covasna de peste trei decenii, a afirmat dipl. ec. Herman Rosner.

Prezenți ieri la Sfântu Gheorghe, cei doi soți au declarat pentru „Mesagerul de Covasna”, că vin la Covasna, de două ori pe an, în special pentru sănătate, pentru tratamentul balnear.

„Venim de 33 de ani. Soția mea avea niște probleme de sănătate și i s-a recomandat să vină în România, la Covasna, astfel că de peste trei decenii, venim aici. Venim de două ori pe an.”- ne -a spus Raymond Cohen.

Cei doi soți au mai spus că s-au simțit foarte bine, după ce au început să vină la Covasna și că de aceea au tot revenit.

„Tratamentul este bun, bun; mofetele, băile cu apă minerală, mi-au făcut foarte bine!” – a declarat Mazal Cohen. Cei doi au afirmat că nu multă lume știe ce este mofeta și ce înseamnă băile cu apă minerală.

Soții Cohen s-au declarat mulțumiți de Covasna, precizând că acum, aici,  găsesc ce își doresc și că venind de atâția ani, se simt ca acasă.

„Acum, aici găsim de toate! În urmă cu 33 de ani, nu găseam prea multe, dar tot veneam! Acum găsim tot, tot, tot!”- au mai spus cei doi.

 

Stațiunea Covasna, „o mină de aur”

Dipl. ec. Herman Rosner a declarat că în opinia sa, turismul balnear este unul din domeniile care pot  asigura  o dezvoltare durabilă. El a afirmat că stațiunea Covasna este „o mină de aur pentru sănătate” , fiind „stațiunea celor 1000 de izvoare de sănătate®”

„De peste 14 ani, am înregistrat la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) brandul <<Covasna, stațiunea celor 1000 de izvoare de sănătate®>>, brand care acum este însoțit de un logo expresiv, care încearcă să sugereze cei trei factori naturali majori ai stațiunii Covasna: aerul foarte bogat în ioni negativi, mofetele  – toată Ungaria are două mofete, iar Covasna are 14, dintre care 9 sunt în funcțiune și apele minerale, care au un volum foarte mare, o varietate și o concentrație deosebită. La toate acestea, trebuie întotdeauna adăugat tratamentul Model – Covasna elaborat la Spitalul de Cardiologie Dr. <<Benedek Geza>> – având lacovasna-3 bază o muncă de peste cinci decenii și (…), nu trebuie uitat niciodată că peste cinci decenii de supraveghere, de cizelare a acestui model de tratament, nu sunt la îndemâna oricărei stațiuni; de aceea susțin și am mai spus acest lucru: turismul balnear este forma de turism care poate genera o dezvoltare durabilă. (…) Aceste resurse naturale de la Covasna nu pot fi reconstituite, nu pot fi relocate  (…). Covasna este competitivă pe plan internațional, iar datele susțin că este probabil cea mai bună stațiune din Europa în tratarea cu factori naturali a afecțiunilor cardiovasculare, afecțiuni care sunt pe  primul loc drept cauză a deceselor. Dacă luăm și celelalte afecțiuni care sunt foarte bine tratate cu factorii naturali ai Covasnei, cum ar fi problemele de  circulație sanguină  generate de diabet (…) și faptul că tratamentul Model- Covasna și mofetele sunt bune pentru tot ce înseamnă tratament circulator (…), dacă luăm faptul că infarctul și bolile cardiovasculare au coborât foarte mult ca vârstă, Covasna are o piață extraordinară,  inclusiv internă, România fiind, din păcate, printre primele trei locuri în Europa în ceea ce privește populația cu afecțiuni cardiovasculare; aproape 40% din populația României are hipertensiune; iar cu tratamentul de la Covasna se poate reduce cu 50% consumul de medicamente, ținând tensiunea sub control. Iată pentru ce susțin că această stațiune este <<o mină de aur  pentru sănătate>> și că pentru județ poate să fie <<locomotiva>> turismului.” – a afirmat dipl. ec. Herman Rosner.

Acesta a precizat că în afara elementelor ce țin de domeniul balneologiei, județul Covasna oferă și o serie de destinații și programe interesante, cum ar fi cele vizând arta meșteșugărească (…), programe care urmăresc păstrarea tradițiilor multiculturale (…) și nu numai.

Ana Alina Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail