Concerte live în cadru restrâns, excursii călare, vizite la ateliere meşteşugăreşti, mese festive servite în cramă şi seri în jurul focului de tabără sunt câteva dintre ofertele pe care proprietarii castelelor şi conacelor din judeţul Covasna le-au cuprins, anul acesta, în pachetele pentru vacanţa de Crăciun.
Oaspeţii castelului Daniel din Tălişoara, care vor fi aşteptaţi cu cadouri sub bradul de Crăciun, vor putea participa la ateliere de decorat turtă dulce şi confecţionare de coroniţe, vor avea posibilitatea de a vizita un atelier tradiţional de fierărie şi de a face excursii ghidate în Cheile Vârghişului. De asemenea, vor avea acces la spa şi vor putea participa la slujba religioasă la biserica ortodoxă din Baraolt, însă, potrivit gazdelor, programul ar putea suferi modificări în funcţie de situaţia epidemiologică.
Pentru un pachet în care, pe lângă toate acestea, sunt incluse patru nopţi de cazare şi cine festive, oaspeţi au plătit între aproape 850 şi 1.100 de euro pentru două persoane.
Castelul Kalnoky din Micloşoara a lansat pachete de trei zile all inclusive, care cuprind, printre altele, excursii ghidate, plimbări cu cai în satele înveninate, participarea la un atelier de făcut kurtoskolacs, un tur al Muzeului Vieţii Transilvănene, un concert live şi cine tradiţionale, la preţuri cuprinse între 375 şi 435 de euro de persoană.
Gazdele au precizat că toate spaţiile de cazare sunt certificate „COVID Safe Place” de către Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului din judeţul Covasna, deci respectă toate regulile pentru limitarea răspândirii noului coronavirus.
Administratorii castelului Mikes din Zăbala au menţionat că anul acesta nu au pregătit nimic deosebit pentru Crăciun, însă oaspeţii vor avea parte, ca de obicei, de o „primire princiară”. Aceştia se vor putea caza în camere la preţuri cuprinse între 80 şi 300 de euro, dar şi într-un apartament luxos, la preţul de 500 de euro pe noapte.
În judeţul Covasna există peste 160 de castele şi conace, folosite pe vremuri de familiile nobiliare ca reşedinţe permanente, de vacanţă sau de vânătoare, iar unele dintre ele au fost restaurate de urmaşii foştilor proprietari ori de cei care le-au cumpărat, fiind apoi introduse în circuitul turistic.
Printre acesta se mai numără şi conacul din Valea Zălanului al prinţului Charles al Marii Britanii, care l-a cumpărat în urmă cu mai mulţi ani şi l-a introdus în circuitul turistic.
Conducerea Consiliului Judeţean Covasna a declarat că strategia post-pandemie de dezvoltare a turismului se va axa în continuare pe promovarea brandului „Ţinutul conacelor”, dar şi pe balneologie şi ecoturism.
Preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Tamas Sandor, a declarat că brandul „Covasna-Ţinutul conacelor”, sub care a fost promovat ca destinaţie turistică în ultimii ani, a avut un impact foarte pozitiv, contribuind la creşterea numărului vizitatorilor.
Consilierul pe probleme de turism al preşedintelui Consiliului Judeţean Covasna, Godra Árpád, a menţionat că, în opinia sa, „Ţinutul conacelor” este un brand care „şi-a dovedit viabilitatea”.
„E o atracţie şi nu vorbim aici de muzee, care pot fi vizitate, ci despre locuri în care oaspeţii pot cunoaşte şi pot avea experienţa de a trăi într-un conac. Acest lucru trebuie oferit, asta mi se pare un turist modern şi mi se pare că s-a pornit pe o cale foarte bună în acest sens (…). Un alt reper este oraşul Covasna, balneologia (…). Este o cerere mare în această privinţă, iar mentalitatea oamenilor a început să se schimbe. Nu se duc la băi dacă au probleme, ci se duc să facă prevenţie. Şi un al treilea reper ar fi ecoturismul. Bineînţeles, cadrul natural ne obligă să privim în această direcţie (…). Asta implică natura şi trasee turistice care pot fi parcurse pe jos, cu bicicleta sau călare (…). Este o cerere cu putere de cumpărare mare, care este un detaliu foarte important”, a afirmat Godra Árpád.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES