COMUNICAT     

              Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Covasna informează contribuabilii că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus la dispoziţia persoanelor fizice un serviciu informatic gratuit, numit „Spaţiul Privat Virtual” ( SPV), disponibil 24 de ore din 24, prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro         

Serviciul  „Spaţiul Privat Virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia.                                                                   Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către organele fiscale din cadrul ANAF, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” cu ajutorul uneia dintre următoarele două modalităţi:                                                                               1.  Autentificare cu ajutorul certificatului digital calificat- modalitate valabilă pentru persoanele fizice care deţin un certificat digital calificat sau,                                                            2. Autentificarea cu user/ parolă- modalitate valabilă pentru persoanele fizice care nu deţin un certificat digital calificat.                                                                                                          Înregistrarea în Spaţiul privat virtual de persoanele fizice care nu deţin un certificat digital calificat se face prin accesarea pe site-ul ANAF-www.anaf.ro a secţiunii  Înregistrare utilizatori, unde se vor completa datele personale, având două opţiuni:              – aprobare la ghişeu, situaţie care implică deplasarea la organul fiscal cu numărul de înregistrare generat pe site-ul ANAF, documentul de identitate în original şi o copie, în termen de 10 zile calendaristice de la completarea pe site a cererii de înregistrare.                     – înregistrarea on-line, care presupune alegerea la “ Tipul de aprobare” a variantei “ Verificare număr înregistrare decizie” şi introducerea numărului unei decizii de impunere imprimat în partea de sus a documentului hârtie primit de la ANAF şi precedat de textul “ Nr. înregistrare”. După înregistrarea în Spaţiul privat virtual, persoanele fizice pot să acceseze serviciul SPV.

Avantajele utilizării SPV . .                                                                                                             – este uşor de accesat şi nu implică nici un cost      ;                                                                      – este disponibil 24h/24h;                                                                                                                      – permite primirea electronică a documentelor şi actelor administrative;                         – nu necesită deplasarea la organul fiscal sau la oficiul poştal pentru a primi un act             administrativ fiscal;                                                                                                                    – permite vizualizarea obligaţiilor de plată;                                                                               – permite depunerea electronică a declaraţiilor 200, 220, 230.

Informaţii suplimentare se pot obţine  accesând pagina de Internet www.anaf.ro, telefonic la Biroul central de asistenţă telefonică a contribuabililor la nr.  031.403.91.60 şi la Biroul de Asistenţă pentru Contribuabili din cadrul AJFP Covasna tel 0267-317158.

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail