Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Covasna reaminteşte contribuabililor că Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a pus la dispoziţia persoanelor fizice un serviciu informatic gratuit, numit „Spaţiul Privat Virtual” ( SPV), disponibil 24 de ore din 24, prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro
Serviciul „Spaţiul Privat Virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia. Prin accesarea SPV, contribuabilii pot dispune de o serie de servicii fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la organul fiscal. Astfel, contribuabilii au posibilitatea să: -obţină informaţii asupra obligaţiilor pe care le au de plată;
-descarce decizii de impunere/alte acte emise de organul fiscal;
-verifice cum declară angajatorul contribuţiile de asigurări sociale;
-depună declaraţia anuală de venit ( Declaratia 200);
-redirecţioneze până la 2% din impozitul pe venit ( Cererea 230);
-depună declaraţia privind venitul estimat/ norma de venit ( formular 220);
-solicite certificate de atestare fiscală şi adeverinţe de venit;
-primească înştiinţări despre plăţile efectuate pe CNP în contul impozitului pe venit şi contribuţiilor sociale administrate de ANAF
Persoanele fizice se pot înregistra în SPV pe www.anaf.ro, în secţiunea „Înregistrare utilizatori” cu ajutorul unui user name şi a unei parole alese. Dacă persoana fizică deţine deja un certificat digital calificat înregistrarea pe site-ul ANAF, se poate autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor, se înregistrează ca utilizatori ai acestui serviciu fără a se mai deplasa la organul fiscal. Aceasta presupune alegerea la „Tipul de aprobare” a variantei „Verificare număr înregistrare decizie” şi introducerea numărului unei decizii de impunere imprimat în partea de sus a documentului hârtie primit de la ANAF şi precedat de textul “ Nr. înregistrare”.
În situaţia în care persoana fizică nu deţine un act administrativ fiscal, trebuie să se adreseze oricărei administraţii fiscale, în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în SPV pentru verificarea datelor pe care le-a completat, cu numărul de înregistrare generat pe site-ul ANAF, documentul de identitate în original şi o copie a acestuia.
Informaţii suplimentare se pot obţine accesând pagina de Internet www.anaf.ro, telefonic la Biroul central de asistenţă telefonică a contribuabililor la nr.031.403.91.60 şi la Biroul de Asistenţă pentru Contribuabili din cadrul AJFP Covasna, tel.0267-317158.
. .