Conducerea Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului (CPC) consideră că locuitorii judeţului Covasna nu se folosesc de drepturile pe care le au, dovada fiind numărul mic de reclamaţii şi sesizări depuse.

Comisarul-şef Sorin Susanu, coordonatorul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor la nivelul Regiunii Centru, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că locuitorii judeţului Covasna fie sunt mai puţin informaţi şi nu-şi cunosc drepturile, fie sunt mai îngăduitori şi trec mai uşor cu vedere anumite nereguli ori nedreptăţi ce li se fac. El a menţionat că anul trecut, spre exemplu, CPC Covasna a primit doar 324 de petiţii din partea cetăţenilor, ce vizau preponderent produse expirate, depozitare incorectă şi alte nereguli din domeniul alimentar.
„Din alte judeţe primim mult mai multe reclamaţii, legate şi de alte lucruri, cum ar fi clauze abuzive, utilităţi, facturi de telefonie mobilă, drepturi de proprietate intelectuală, produse contrafăcute, etc. (…) Faptul că localnicii trec cu vederea anumite lucruri sau situaţii fac mai mult rău întregii comunităţi. Pentru că şi noi mergem în control şi vedem că sunt lucruri în neregulă şi atunci ne întrebăm de ce oamenii evită să depună reclamaţii (…) Eu îi sfătuiesc să reclame cu încredere orice situaţie în care se simt lezaţi în calitate de consumatori”, a declarat Sorin Susanu.
Comisarul şef adjunct Mircea Diacon a precizat că inspectorii CPC din judeţul Covasna cunosc limba maghiară, prin urmare nu există niciun impediment de comunicare cu cei care au dificultăţi în a se exprima în limba oficială.

Potrivit acestuia, anul trecut inspectorii instituţiei au efectuat 1.580 de controale la instituţii publice şi firme private, iar în urma neregulilor depistate au aplicat peste 400 de amenzi, încasând aproape 514.000 de lei.

 

Oana Mălina Negrea/AGERPRES  

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail