Șomerii covăsneni ar putea obține certificarea competențelor dobândite pe alte căi decât cele formale, prin intermediul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna. Conducerea instituției a afirmat că, dacă bugetul îi va permite, are în plan să încheie contracte în acest sens.

„Am identificat anul acesta posibilitatea certificării cunoștințelor dobândite pe alte căi, nu ca urmare a absolvirii unor cursuri de calificare, ci de a valorifica acele cunoștințe dobândite pe alte căi decât cursul, (…). Deci, ne referim la certificarea cunoștințelor dobândite în practică (…), însă una dintre problemele pe care și noi o semnalăm este lipsa aprobării bugetului. (…) Am putea să îi certificăm pe șomeri în două săptămâni, dar din cauza bugetului, deocamdată nu putem să angajăm un astfel de contract, deci ne este necesar bugetul. Ar fi foarte bine venit dacă acesta s-ar publica și s-ar defalca, deoarece chiar și de la data la care există promulgarea acestuia și tipărirea în Monitorul Oficial, mai durează până ajunge valoric la noi.” – a afirmat marți, în cadrul unei conferințe de presă, directorul executiv al AJOFM Covasna.”

„Sunt oameni care vor veni cu recomandări, cu documente din care rezultă, de exemplu, că la angajatorul <<x >>, chiar și din Europa, de oriunde, unde a lucrat, a dobândit cunoștințele în domeniul respectiv și se recomandă să susțină examenul de verificare a cunoștințelor. Apoi se va realiza un dosar cu portofoliul persoanei respective și se va realiza o evaluare a cunoștințelor teoretice, în general de tip grilă, dar și o evaluare practică a persoanei.” – a spus directorul Kelemen Tibor.

Conform planurilor Agenției Județene, zece persoane ar putea fi certificate în domeniul comerțului, iar ulterior, alte persoane, în domeniul construcțiilor, însă totul depinde de buget.

„Dacă ne vine fila de buget, în planul nostru există zece persoane care vor fi certificate în domeniul comerțului – ca vânzător și teoretic, în bugetul pe care noi l-am fundamentat, am avea bani, dar nu a venit încă fila de buget. La fel, mai târziu, pentru partea  de construcții. Și în acel caz, ne trebuie și condiții ca persoana respectivă să susțină și proba practică.” – a spus directorul executiv  al AJOFM Covasna.

Cursuri de formare programate pentru 2017

Printre planurile AJOFM Covasna pentru anul 2017 se numără și organizarea a 40 de cursuri de formare.

„Avem 40 de cursuri planificate pentru acest an, pentru 622 de persoane. Anul acesta am redus planul, față de 900 de persoane țintite acum doi -trei ani, l-am redus și din cauza lipsei proiectelor europene.” – a spus directorul executiv al AJOFM Covasna.

Luna aceasta, ar urma să fie demarate trei cursuri la Târgu Secuiesc, unul în Covasna și unul la Sfântu Gheorghe, însă și organizarea acestora depinde de buget.

„Pentru februarie, în funcție de situația bugetului, dorim să începem trei cursuri, de dulgher, tâmplar, parchetar- la Târgu Secuiesc, de cameristă în Covasna, de inspector resurse umane, la Sfântu Gheorghe, iar pentru martie, ne-am programat cursurile de: lucrător în comerț, la Târgu Secuiesc și de contabil, la Târgu Secuiesc.” – a spus directorul Kelemen Tibor.

Ana Ciorici Costache

 

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail