Fundaţia LAM din Ilieni, care este parteneră într-un proiect iniţiat de Asociaţia pentru Promovarea Afacerilor în România, a inaugurat vineri la Târgu Secuiesc un centru de formare şi dezvoltare antreprenorială şi managerială.

Directorul executiv al Fundaţiei LAM, Klarik Attila a declarat pentru AGERPRES că proiectul, cofinanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial, are o valoare totală de 2 milioane de euro şi se va derula în paralel în trei regiuni de dezvoltare din Transilvania.

Obiectivul proiectului este de a ajuta 540 de persoane din cele trei regiuni să obţină cunoştinţe antreprenoriale şi să poată începe o afacere, dar şi să consilieze în acest domeniu alte 540 de persoane.

Cursurile vor fi gratuite pentru beneficiari şi vor fi organizate în localităţile Târgu Secuiesc pentru judeţele din regiunea Centru, Marghita pentru regiunea Nord-Vest şi Jimbolia în regiunea Vest.

Klarik Attila a precizat că municipiul Târgu Secuiesc a fost ales drept locaţie pentru deschiderea acestui centru deoarece are veche tradiţie în domeniul iniţiativei private, fiind supranumit şi ‘oraşul breslelor’.

În lunile premergătoare deschiderii acestui centru, iniţiatorii proiectului au realizat, în parteneriat cu Centrul de Cercetare a Relaţiilor Interetnice din Cluj Napoca, un studiu privind cultura antreprenorială din cele trei regiuni, care a scos la iveală în Transilvania există un apetit mai mare pentru activitatea antreprenorială în comparaţie cu alte regiuni ale ţării, însă lipsa capitalului, criza economică, fiscalitatea, ambiguitatea legislativă şi lipsa de experienţă în domeniu blochează foarte multe iniţiative.

Cea mai mare înclinaţie spre antreprenoriat se manifestă în rândul bărbaţilor cu studii superioare şi venituri peste media naţională, iar motivaţia o constituie dorinţa de a avea o situaţie materială mai bună şi o mai mare independenţă personală, relevă studiul amintit.

În urma intervievării unui număr de peste 1000 de întreprinzători şi manageri de IMM s-a tras concluzia că aproape 20% dintre firme nu au planuri de afaceri pe termen lung şi că principalele obstacole pe care le întâmpină sunt lipsa de capital, dobânzile prea mari la credite, birocraţia şi politica fiscală excesivă.

Deşi 40% dintre antreprenori apreciază că situaţia actuală a firmei este mai proastă decât anul precedent, majoritatea au o atitudine pozitivă faţă de viitor, mai exact unul din trei consideră că situaţia se va îmbunătăţi anul ce vine sau în cel mai rău caz va rămâne tot aşa, menţionează coordonatorul cercetării, Csata Zsombor.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail