Un cititor fidel al cotidianului nostru ne-a contactat telefonic pentru a se plânge  cu privire modul în care este gestionat şi administrat  Serviciul Comunitar de Evidenţă a Populaţiei Sfântu Gheorghe, mai exact despre timpul îndelungat pe care un contribuabil îl pierde  pe la ghișeele acestui serviciu.

Cred că toţi ne-am confruntat cu acestă situaţie, măcar o dată în viaţă, dacă am avut de-a face cu serviciile de stat: domnul Ungureanu, cititorul nostru, a mers să-şi actualizeze informaţiile de pe cartea de identitate în cauză. După două încercări nereuşite în acest sens, din cauza cozilor interminabile şi datoria morală şi contractuală faţă de locul de muncă aducător de pâine,  a izbutit a treia oară, după mai bine de 4 ore de aşteptat la o coadă formată din zeci de persoane, ce se întindea în faţa unuia dintre ghişeele disponibile. „E vina autorităţilor care gestionează serviciul, nu a angajatului de la ghişeu. Primăria îşi bate joc de cetăţeanul care plăteşte salariile celor care lucrează acolo. (…) Stau 5 minute, că doar nu stau în apă, dar să stau 4 ore nu e treabă. Nici de la serviciu nu mă pot învoi la nesfârşit, că doar nu sunt plătit să stau la coadă la buletine”, a explicat Gheorghe Ungureanu.

Am înţeles şi eu, dar cu siguranţă şi domnul Ungureanu, că nu sunt bani pentru mai multe salarii, dar se pune întreabarea  dacă măcar programul ar putea să fie mai flexibil şi să ofere o şansă şi celor care au un loc e muncă la privat, să-şi schimbe buletinul. Nu de alta, dar dacă expiră, tot contribuabilul suportă consecinţele.

Contactat  de către noi, reprezentantul Serviciului Comunitar de Evidenţă a Populaţiei Sf. Gheorghe, Cristian Olaru, a explicat că acest fenomen de formare a acestor cozi în faţa ghişeului, ori faptul că pentru eliberarea unei cărți  de identitate este nevoie de 3 săptămâni se datorează deficitului de personal pe care serviciul îl are de ceva timp: ”Avem două persoane la ghişeu. Este o doamnă care este nou angajată şi momentan preia fotografia persoanelor şi eliberează actele de identitate şi cealaltă persoană, bărbatul, preia actele. În total suntem patru angajaţi la evidenţa populaţiei.”  Acesta a menționat că Serviciul Comunitar de Evidenţă a Populaţiei se ocupă şi de actualizarea datelor privind nou-născuţii, decesele şi căsătoriile.

„Noi atâta putem. Nu e posibilitate mai multă. Când e multă lume, mai pleacă unul din spate de la actualizat de date şi merge în faţă. Unul rămâne în spate şi actualizează, iar pe urmă ne mirăm că de ce actele se eliberează aşa greu, la trei săptămâni. Nici nu ştim unde să ne împărţim: ori în faţă, ori în spate”, a completat Cristian Olaru.

După restructurările masive ce au avut loc în sistemul de stat în urmă cu câţiva ani, serviciul a pierdut mai mulţi oameni decât ar fi trebuit, deoarece necesarul de persoala s-a calculat la populaţia oraşului Sfântu Gheorghe, însă, acest serviciu deserveşte şi altor 17 comune din împrejurimi. Aşadar, cele patru persoane trebuie să preia peste 100 de cereri pe zi, să proceseze, să actualizeze şi să elibereze actele necesare contribuabililor.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail