Elevii de clasa a IV-a de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” (CNMV) din Sfântu Gheorghe au organizat, cu ajutorul doamnelor învăţătoare, un carnaval de iarnă cu cântece, dansuri şi piese de teatru pentru viitorii lor colegi de la grădiniţele din oraş.

. .

Astfel, preşcolarii de la grădiniţele „Csipike”, „Hofeherke” şi „Pinocchio”, care urmează să intre în clasa pregătitoare în această toamnă, au fost aşteptaţi vineri, la cantina colegiului pentru a urmări spectacolele pregătite de cei mari, dar şi pentru a se familiariza cu viitoarele doamne învăţătoare şi cu activităţile pe care acestea le pregătesc.

„Trecerea de la grădiniţă la şcoala primară este un eveniment important, iar modul în care copilul se adaptează  la mediul şcolar este asociat, de cele mai multe ori, cu cu modul în care face faţă provocărilor noii situaţii. Copiii îşi creează o imagine („reputaţie”) în primul lor an de şcoală care tinde să fie caracteristică nivelului performanţelor şcolare în anii următori. Intrarea copilului într-un mediu cu totul nou produce anumite tensiuni interioare, chiar şi la copilul dornic de a începe școala, datorită lipsei de familiaritate a locului, necunoaşterii învăţătorului, a celorlalţi copii. Frica de şcoală este uneori alimentată chiar de părinţi care ei înşişi  consideră şcoala ca neprimitoare, plină de restricţii. Pentru noul elev  apare  cerinţa unui efort susţinut, a muncii constante, nevoia de a intra în competiţie şi de a obţine performanţe. În acelaşi timp se modifică şi relaţia copil-părinte, acesta din urmă devenind relativ brusc mai sever şi mai atent la trăsături ca neatenţia sau hiperactivitatea, probleme din ce în ce mai frecvente la copii”, a spus coordonatorul proiectului, doamna învăţătoare Ilyes Ibolya.

În cadrul proiectului „Preşcolarul de azi, şcolarul de mâine” – care este şi un parteneriat educaţional între CNMV şi cele trei grădiniţe din oraş – copiii s-au mai întâlnit o dată în luna decembrie a anului trecut, când preşcolarii i-au colindat pe viitorii lor colegi mai mari şi au confecţionat împreună felicitări. Totodată, cei mici au vizitat colegiu, sălile de clasă,

„Este o activitate comună între grădiniţă şi colegiu, între clasele a IV-a şi viitorii noştri elevi. Cei de la grădiniţă  este bine să se familiarizeze cu şcoala. Şi ei, şi părinţii lor, venind aici, văd câteva aspecte ale activităţii de la şcoală (…) şi în felul acesta, în toamnă când vor veni la şcoală, nu va fi impactul atât de mare, ei deja fiind obişnuiţi cu noi. Avem şi alte cativităţi în cadrul acestui proiect: copiii de la grădiniţă au fost la colindat la noi, i-am primit, i-am plimbat prin şcoală, aşa că s-au obişnuit cu sălile de clasă, cu băncile, cu creta, cu absolut tot ce ţine de şcoală. În felul acesta sperăm să fie trecerea mai uşoară, de aceea şi proiectul nostru se numeşte Preşcolarul de astăzi, şcolarul de mâine”, a spus Păcală Valeria, învăţătoare la clasa a IV- a C.

După terminarea activităţilor pregătite de elevii de clasa a IV-a, cei mici şi-au prezentat costumele cu care au venit la carnaval, au împărţit idei şi s-au împrietenit cu viitorii lor colegi.Organizatorii au pregătit pentru cei prezenţi ceai cald şi gogoşi, iar la final toată lumea a primit diplome.

„Grădiniţa Csipike participă ca şi partener în acest partereiat educaţional. Aceasta este cea de-a doua acţiune care se derulează, cu denumirea „Carnavalul iernii”. Ne-am bucurat de o aşa iniţiativă, pentru că  ce mici au prilejul de a se bucura. Copiilor le place să se simtă bine, să se distreze. Iniţiativa e perfectă”, este de părere doamna educatoare Săndica Borchina de la grădiniţa „Csipike”.

Potrivit doamnei Prundar Gabriela, învăţătoare la clasa a IV-a B Step by Step, ativităţile în parteneriat cu preşcolarii de la cele trei grădiniţe vor continua şi în cadrul Şcolii Altfel din acest an.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail