În perioada 18 mai – 3 iunie (a.c) sunt programate să se desfășoare Evaluările Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.

Într-un comunicat de presă postat ieri pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna se arată că Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a publicat calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale (EN-2015) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a din anul şcolar 2014-2015.

La clasa a II-a, evaluările vor avea loc în intervalul 18 -22 mai, astfel:  la Limba română- pe 18 mai-  scris şi 19 mai – citit; la Limba română pentru minorităţile naţionale -scris/citit: 19 mai; la Matematică, pe 20 mai și la Limba maternă: 21 mai – scris şi 22 mai – citit).

La clasa a IV-a, în data de 26 mai (a.c.) va avea loc evaluarea la Limba română; în 27 mai, la Matematică și în 28 mai – la Limba maternă.

La clasa a VI-a, evaluarea va avea loc în 2 iunie- proba de Limbă şi comunicare și în 3 iunie, la Matematică şi ştiinţe.

Conform comunicatului de presă postat pe site-ul ISJ Covasna „subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani”. Potrivit sursei citate, durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la Evaluarea Naţională (EN) la clasa a II-a, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN la clasa a IV-a şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN la clasa a VI-a.

În comunicatul de presă se mai arată că testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli.

Conform aceleiași surse, „rezultatele obţinute la EN-2015 nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”.

Informații suplimentare pot fi aflate accesând site-ul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro . . , sau site-ul Ministerului Educației și Cercetării Științifice, www.edu.ro, secțiunea „comunicate de presă”.

A.C.

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail