România e pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte resursele minerale şi naturale cu calităţi terapeutice, însă, din păcate, în condiţiile în care există astfel de resurse în peste o sută de localităţi, avem doar 33 de staţiuni, a declarat, joi, în cadrul Târgului de Turism al României (TTR), ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu. 

„Ieri (miercuri, 22 februarie 2023, n.r.), în şedinţa de Guvern a fost aprobat un alt memorandum pentru o schemă de ajutor pentru operatorii de turism, e drept cei care activează în turismul balnear, care vine în completarea acelei hotărâri de Guvern, când ne-am configurat planul de investiţii al ministerului direcţionat pe două domenii domenii schiabile şi turismul balnear. România e pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte resursele minerale şi naturale cu calităţi terapeutice. Din păcate, în condiţiile în care avem astfel de resurse în peste o sută de localităţi, avem doar 33 de staţiuni. Este şi motivul pentru care, prin acel plan de investiţii, permitem localităţilor care au astfel de resurse şi doresc să facă baze de tratament care să stea la baza constituirii unor staţiuni balneare noi să poată aplica la minister. Pe această cale îi informez pe administratorii publici din acele localităţi că, până în data de 1 august, pot depune la minister solicitări de finanţare”, a menţionat Cadariu.

Potrivit ministrului, zona de ecoturism reprezintă una dintre priorităţile autorităţilor.

„Ecoturismul este una din activităţile principale pe care ar trebui să le avem în vedere pentru viitor. Tot ieri am avut o întâlnire la Guvern cu reprezentanţii Asociaţiei Tăşuleasa pentru o discuţie referitoare la acel traseu turistic pedestru Via Transilvanica, solicitarea domniilor lor fiind de a găsi un cadru legislativ mai flexibil pentru a putea omologa toţi cei 1.400 km care fac parte din acest traseu turistic. Ştiu un lucru: în România există extrem de multe destinaţii turistice. Am pornit acel proces de constituire a OMD-urilor, a organizaţiilor de management a acestor destinaţii. După o aşteptare de zece ani, deja aceste organizaţii au început să se constituie. Este viitorul în ceea ce înseamnă activitatea de promovare şi dezvoltare a turismului din România şi trebuie să ne axăm pe acest lucru. Reprezentând autoritatea statului, îi încurajez pe români să aleagă cât mai multe destinaţii turistice pentru a-şi petrece concediile în România”, a spus oficialul.

Acesta a admis faptul că serviciile turistice s-au scumpit, însă chiar şi în aceste condiţii, în 2022, turismul din România a înregistrat o creştere de 20% faţă de anul anterior.

„Preţurile s-au mărit la absolut toate produsele, evident, pe cale de consecinţă s-au mărit preţurile şi la serviciile turistice, însă şi lucrul ăsta s-a întâmplat pe tot parcursul anului 2022. Ştim cu toţii, în special datorită efectelor războiul războiului din Ucraina, însă chiar şi în aceste condiţii ne-am uitat cu toţii la statistica pentru 2022, pe principalii indicatori ai activităţii turistice din România, şi avem o creştere frumoasă, sănătoasă, de peste 20%. E loc de mai bine, dar trebuie să ţinem cont de contextul în care s-a realizat această creştere”, a punctat Daniel Cadariu.

În viziunea şefului de la Antreprenoriat şi Turism, România are de recuperat în ceea ce priveşte turismul de incoming.

„Dacă discutăm despre turiştii străini, avem de recuperat. În 2019, în anul de vârf, în România, au ajuns 2,7 milioane de turişti, în 2021 au ajuns doar 800.000, anul trecut au ajuns peste 1,5 milioane de turişti străini. De altfel, noi avem o obligaţie în PNRR ca, până la sfârşitul anului 2026, să creştem numărul turiştilor străini în România cu 20% faţă de acel indicator din 2019. Este şi motivul pentru care încercăm metode noi de promovare. O astfel de metodă este şi acel program de stimulare a incomingului care, în sfârşit, după o aşteptare de mulţi ani, e funcţional în România. Premiem acele agenţii de turism care se preocupă să aducă turişti străini în România care să stea minimum patru nopţi într-o locaţie şi să primească acel bonus de 40 de euro. Realitatea este următoarea: chiar dacă ministerul a atestat peste 2.400 de agenţii de turism în România, ponderea activităţii domniilor lor, a celor care reprezintă aceste agenţii de turism, este pentru a exporta turişti. Adică duce românii în destinaţii turistice din străinătate. Mai puţin de 10% din activitatea lor e concentrată pe a aduce turişti străini în România… De aici şi graba noastră de a pune în aplicare acel program de stimulare a incomingului”, a explicat Cadariu.

În perioada 23 – 26 februarie, Romexpo organizează ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, în cadrul căruia peste 151 de companii, din zece ţări (Bulgaria, Cipru, Egipt, Grecia, Israel, Republica Moldova, Polonia, România, Turcia şi Ungaria) participă cu reduceri de până la 50% pentru destinaţiile populare, dar şi cu promoţii speciale la vacanţe de lux. Evenimentul înregistrează un grad de internaţionalizare de 49%.

Programul de vizitare a Târgului este următorul: în perioada 23 – 25 februarie, între orele 10:00 – 18:00 iar pe data de 26 februarie, în intervalul orar 10:00 – 16:00. Accesul vizitatorilor este gratuit.

AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail