Autorităţile locale braşovene sunt în căutarea unui partener care să investească în finalizarea aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav, unde deocamdată s-a construit doar pista, dar să asigure şi operarea acestuia.

O primă întâlnire în acest sens a avut loc marţi, la Primăria Braşov, între primarul George Scripcaru, vicepreşedinţii Consiliului Judeţean, Claudiu Coman şi Mihail Veştea pe de o parte, şi reprezentantul Lufthansa Consulting, Thomas J.Niehaus, întâlnirea având ca temă etapele următoare pentru finalizarea aeroportului, se precizează într-un comunicat transmis AGERPRES de biroul de presă al primăriei.

„A fost o primă discuţie, pe care o considerăm benefică, iar continuarea acesteia pe date tehnice va aduce detalii utile în acest proces. Trebuie să cumulăm toate datele despre aeroport, să vedem care sunt etapele pe care le mai avem de urmat şi cum putem finaliza această investiţie. Va trebui elaborat un studiu de piaţă exact, după care vom vedea în ce mod se va implica din punct de vedere financiar şi primăria, pentru realizarea acestui proiect”, precizează în comunicatul de presă primarul Scripcaru.

La rândul lui, consultantul Lufthansa Consulting a explicat că Braşovul ar trebui să se adreseze operatorilor mai mici, ţinta principală fiind Blue Air, Wizz Air, Ryan Air, şi asta după ce face un studiu de piaţă foarte amănunţit, în care să-i sublinieze atuurile şi să-l facă atractiv. „Văd potenţialul Braşovului, dar din perspectiva operatorului problema este la dumneavoastră. Dumneavoastră trebuie să vă implicaţi, dumneavoastră trebuie să vă asumaţi riscurile. Operatorii au navele şi pot zbura cu ele de oriunde. Fără asumarea riscurilor financiare, va fi foarte dificil să îi convingeţi. Din punctul lor de vedere, este vorba despre unde îşi pot plasa o investiţie de 20 sau 50 de milioane de euro cât costă o aeronavă, astfel încât să aibă un profit cât mai bun. Competiţia dumneavoastră nu este doar cu România, ci cu întreaga Europă de Sud-Est”, a subliniat Thomas J.Niehaus, care le-a recomandat autorităţilor locale să îşi stabilească foarte bine priorităţile.

Reprezentantul Lufthansa Consulting a punctat faptul că trebuie elaborat de către autorităţile braşovene un studiu de piaţă foarte amănunţit în care să le arate operatorilor care sunt clienţii, care sunt oportunităţile pentru a-i convinge să vină la Braşov.

. .

Totodată, acesta este de părere că investiţia iniţială ar putea fi şi ea redimensionată, iar terminalul să fie construit din materiale de calitate, dar ieftine, construcţii uşoare care să permită dezvoltarea ulterioară a spaţiului. În ceea ce priveşte deschiderea aeroportului, chiar şi dacă se va găsi un operator foarte repede şi toate lucrurile vor decurge aşa cum trebuie, nu se poate întâmpla mai repede de doi ani, în condiţiile în care un operator are nevoie de 2-4 ani pentru deschiderea unei noi rute.

Pista aeroportului internaţional Braşov-Ghimbav, în lungime de 2.850 de metri şi lată de 45 de metri, a fost inaugurată în toamna anului trecut, fiind executată cu fonduri din bugetul Consiliului Judeţean. De asemenea, autorităţile judeţene au mai investit în împrejmuirea cu gard a terenului de 200 de ha şi în nivelarea lui. Suprafeţele de mişcare, pentru care s-a făcut licitaţie în luna decembrie 2014 dar a fost anulată, ar trebui realizate pentru suma de 5 milioane de euro, bani din bugetul Consiliului Judeţean, dar finanţarea pentru această sumă nu a fost identificată. Restul lucrărilor, turnul de control şi terminalul, în valoare de circa 21 de milioane de euro, ar fi trebuit realizate de un investitor care să devină şi operator.

Preşedintele suspendat al Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, aflat în arest preventiv, afirma anul trecut, la momentul inaugurării pistei, că se vor face toate eforturile ca în anul 2016 de pe aeroportul Braşov-Ghimbav să se zboare pe mai multe rute europene.

AGERPRES

www.agerpres.ro

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail