Începând cu această săptămână, primul produs al cooperativei Sic Land Natur, şi anume brânza maturată, va fi disponibil pe rafturile magazinelor Bertis în trei variante: natur, chili şi cu chimen. Cu o aromă uşoară de brânză maturată şi o textură fină asemeni untului, brânza fermentată, aşa cum a denumit-o procesatorul, este un produs premium. . .

În data de 4 iunie a fost lansată oficial cooperativa agricolă „Sic Land Natura” din Ilieni. Trei persoane juridice alături de 64 de persoane fizice au înfiinţat această cooperativă  cu scopul de a sprijini fermierii  din localitatea Ilieni, şi nu numai.

Koczei Csaba, directorul Direcţiei Agricole Covasna a spus că, prin aderarea la cooperativă, fermierii vor avea posibilitatea de a-şi stabiliza veniturile încasate  de pe urma laptelui, deoarece  pe de-o parte aceştia vor continua să predea cea mai mare parte de lapte către marii procesatori, iar surplusul, cu care  rămâneau de cele mai multe ori, îl vor putea  preda cooperativei pentru a putea fi transformat în brânzeturi şi valorificat.

Bako Zoltan, managerul fabricii Meotis din Ilieni, care procesează laptele primit de la localnici, a explicat  că  deși  pentru început preţul de achiziţie al laptelui de la producător va fi tot de 50 de bani,  faptul că după ce firma procesatoare va vinde produsul finit, realizat din laptele primit de la micii producători, va mai oferi acestora încă 50 sau 60 de bani, în funcţie de cantitatea de lapte predată. Astfel, pentru un litru de lapte predat către cooperativă, un producător mic sau mijlociu va putea lua în jur de 1 leu, adică dublu față de cât ia în momentul de faţă de la marii procesatori. Totodată, făcând parte dintr-o cooperativă, producătorii mici şi mijlocii vor putea beneficia de fonduri europene prin noul PNDR, prin care să-şi dezvolte micile afaceri.

Potrivit declaraţiilor oferite la înfiinţarea cooperativei de către omul de afaceri Berszany Tibor, patronul lanţului de magazine Bertis, preţul brânzei fermentate din Ilieni va fi unul corect, în concordanţă cu calitatea produsului, dar totodată avantajos pentru cumpărători. „Dorinţa noastră este să ajutăm producătorii de lapte, deci nu se pune problema să vindem produsul sub preţul pieţei, să ne batem cu multinaţionalele. Ne-am propus să facem un produs foarte bun, pe care să încercăm să îl vindem la un preţ corect, acceptabil pentru cumpărător şi să putem apoi da un preţ corect şi pentru lapte şi pentru procesare. (…) Turiştii care vin caută produse locale, tradiţionale, nu sunt interesaţi de produsele pe care le găsesc peste tot în comerţ. Este, într-adevăr un trend, dar noi nu ne putem baza doar pe turişti şi vizitatori, trebuie să facem produse care se cumpără zilnic de către populaţia locală”, a spus omul de afaceri.

Maricela Dan

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail