Un birou judeţean de informare turistică, unde vizitatorii pot găsi atât oferte turistice, cât şi suveniruri, a fost deschis miercuri, în municipiul Sfântu Gheorghe, de către Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului din cadrul Consiliului Judeţean Covasna.
Vicepreşedintele Consiliului, Gruman Robert, a declarat că biroul, amplasat în fostul spaţiu comercial al Galeriei de Artă din centrul municipiului Sfântu Gheorghe, într-o zonă uşor accesibilă şi intens circulată, a fost realizat după mai multe idei preluate din străinătate.
„În urmă cu un an jumătate, când am avut ideea (…) de a înfiinţa un birou de informare turistică la standarde europene, i-am rugat pe colegii de la asociaţia turistică să viziteze câteva birouri de informare care sunt bune exemple şi, astfel, au mers în Sibiu, la Budapesta şi la Viena, iar din experienţele lor şi cu ajutorul designerilor din Târgu Secuiesc am făcut acest biroul de informare turistică (…) Este dotat la standarde moderne, avem aici ochelari de realitate virtuală, iPad-uri, deci nu este doar un simplu birou de informare turistică, are şi un „gift shop” (magazin de cadouri-n.red) de unde vizitatorii pot cumpăra suveniruri produse în judeţul Covasna”, a declarat, pentru AGERPRES, Gruman Robert.
Potrivit acestuia, municipiul Sfântu Gheorghe este a treia destinaţie în preferinţele turiştilor care vizitează judeţul, după staţiunea Covasna şi Băile Balvanyos.
Biroul de informare turistică va avea program de lucru prelungit, urmând să fie deschis, ocazional, şi în week-end.
„În general, aceste birouri de informare turistică sunt deschise conform orarului unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin, de regulă de la 8 la 16 şi, eventual, vinerea au zi scurtă, iar vara concediu (…) Noi dorim un orar mai flexibil (…), prin urmare va fi deschis de luni până vineri între orele 10 şi 18 şi sâmbătă de la 11 la 15. Luăm în calcul şi posibilitatea de a-l deschide cu ocazia evenimentelor care se desfăşoară duminica sau în timpul verii, când sunt mai mulţi turişti (…) Avem deja un angajat, iar informaţiile vor fi oferite turiştilor în limbile maghiară, română şi engleză (…) Invităm toţi antreprenorii din turism, precum şi pe cei care au oferte de petrecere a timpului liber să ne aducă oferte, pliante ca să le putem populariza”, a mai spus Gruman Robert.
Printre altele, a amintit că judeţul Covasna a fost vizitat anul trecut de aproape 90.000 de turişti din ţară şi străinătate, faţă de aproape 83.000 cât s-au înregistrat în anul anterior, iar autorităţile locale doresc să menţină ritmul de creştere de 10% pe an.
Autorităţile vor continua să promoveze brandul „Covasna-ţinutul conacelor” şi vor acorda o atenţie sporită turiştilor străini, având în vedere că doar aproximativ 10% dintre cei care vizitează zona sunt de peste hotare.
Deschiderea biroului de informare se înscrie în campania de promovare a potenţialului natural şi turistic al judeţului, iniţiată în urmă cu aproape doi ani de către Asociaţia pentru Dezvoltarea Turismului Covasna, care a cuprins, printre altele, organizarea de festivaluri gastronomice şi de infotrip-uri pentru bloggeri, lansarea website-ul www.ViziteazaCovasna.ro şi a unei aplicaţii mobile cu oferta turistică, participarea la târguri şi expoziţii de profil, precum şi desemnarea celor „şapte minuni turistice” ale judeţului.
Oana Mălina Negrea/AGERPRES