Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna a publicat rezultatele obținute de elevi la simularea probelor scrise obligatorii din cadrul examenului de bacalaureat, simulare organizată la nivel județean, în perioada 9—11 decembrie (a.c.).

Într-un comunicat de presă postat la finele săptămânii trecute pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Covasna, www.isj.educv.ro, se arată că „elevii au dovedit un nivel mai bun al cunoştinţelor, decât cel din anul şcolar precedent”. Potrivit ISJ Covasna, ”din analiza rezultatelor, reiese un progres al elevilor față de simularea de anul trecut la limba și literatura română”, procentul de promovare fiind 55, 77% anul acesta, comparativ cu 48, 90% obținut anul trecut școlar. La limba și literatura maghiară procentul de anul acesta este 67, 29%, iar cel de anul trecut a fost 60,40%. Potrivit aceleiași surse, „și la matematică s-a înregistrat un procent mai ridicat anul acesta – 23,74%, față de cel obținut anul anterior – 19, 56%”, iar la istorie s-a înregistrat o scădere, procentul de promovare fiind 72,98% anul acesta, în timp ce anul precendent a fost 78,01%.

Astfel, conform datelor ISJ Covasna, la simularea probei scrise la limba și literatura română, din cei 1.474 elevi prezenți, 822 au luat note peste 5; la proba scrisă la limba maghiară au fost prezenți 1.064 elevi, 716 au obţinut note peste 5 și șapte elevi au obținut nota 10. La simularea probei scrise la istorie, din cei 470 de elevi prezenți, 343 au obținut note peste 5 și un elev a obținut nota maximă. La matematică, din cei 1.011 elevi prezenți, 240 au luat note peste 5.  La această probă, trei elevi au obținut nota 10.

. .

„Scopul acestor simulări inițiate de ISJ Covasna este acela de a măsura nivelul pregătirii elevilor pentru examenul naţional de Bacalaureat, în vederea remedierii acelor carenţe constatate la disciplinele de examen, precum şi acela de a-l pune pe elev în situaţia reală de examen. Subiectele, la fiecare disciplină, au fost concepute la nivelul Inspectoratului Școlar, după modelele elaborate şi comunicate de MEN, cu un grad mediu de dificultate. În prealabil, au fost elaborate programe speciale de recapitulare a materiei, respectându-se programele speciale ale examenului de Bacalaureat, astfel încât recapitularea materiei să fie eşalonată şi constantă”, se arată în comunicatul de presă emis de ISJ Covasna.

Conform sursei citate, în urma rezultatelor obţinute, fiecare unitate de învăţământ a avut obligația de a realiza, până în data de 20 decembrie (a.c.), o analiză a rezultatelor şi de a elabora un plan de măsuri în vederea asigurării progresului elevilor în asimilarea materiei pentru examenul de bacalaureat.

Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail