. . pulzARTOrganizatorii festivalului îşi invită publicul la patru ateliere creative. Încetul cu încetul, arta caligrafiei se va uita în totalitate. Aceasta este ideea împotriva căreia se luptă Sorin Trăistaru, care în ultimii doi ani organizează şi ţine ateliere de creaţie  în mod regulat, încercând să-şi facă publicul să uite de ceea ce au învăţat la şcoală despre caligrafie.

Pe parcursul a celor patru zile de workshop-uri intensive, va oferi o perspectivă asupra a două stiluri de caligrafie. Scrisul gotic (textura quadrata) ne poate fi cunoscut încă din manuscrisele din anii 1400, dar dacă nu de acolo, atunci cu siguranță l-am văzut pe eticheta unui bitter de renume sau unor beri. Stilul denumit „brush lettering” este unul modern, fiind utilizat mai ales în logouri și afișe. Cele două împreună, însă, sunt sursa unor efecte impresionante, creative și emoționante. Preţul acestui workshop de caligrafie este de 160 lei, înscrierile realizându-se pe adresa de email: [email protected]. Atelierul de creaţie se va desfăşura în perioada 15-18 septembrie, de joi până duminică, zilnic între orele 11:00 şi 17:00, în cadrul Liceului de Artă „Plugor Sándor”. Atelierul de caligrafie este destinat persoanelor peste 16 ani; hârtiile, cerneala, pensula, stilourile sunt asigurate de organizatori.

De vineri până duminică copii şi tinerii sunt aşteptaţi în atelierul de animaţie, unde dr. Balázs Zoltán, profesorul Universităţii Creştine Partium din Oradea, Departamentul de Arte Plastice, de origine din municipiul Sfântu Gheorghe, va susţine un Workshop de animaţie. În fiecare zi, între orele 10:00 şi 13:00, copii în vârstă de 6-10 ani sunt aşteptaţi la Casa de Cultură „Kónya Ádám”, unde sub denumirea de „Kőmorzsolók” (mărunţitori de piatră), cu ajutorul tehnicii de animaţie stop motion, vor avea posibilitatea să anime pietre şi obiecte neînsufleţite. După-amiezile, între orele 15:00 şi 18:00, tinerii în vârstă de 14-18 ani – la atelier va lua parte un grup – vor putea să descopere viaţa animaţiei stop motion. Aceştia vor avea posibilitatea să urmărească întregul proces al producerii unei animaţii, de la sinopsis, creare a story board-ului, până la montaj.

Váncsa Domokos, artistul originar din Sfântu Gheorghe, care trăieşte în Irlanda, a participat şi la cel de-al treilea Festival PulzArt, când a susţinut un atelier de creaţie pe tema aluatului de pâine. Anul acesta, cu ocazia Anului Imaginii, acest artist îşi aşteaptă publicul la un atelier de pictură cu lumini. Setul de instrumente tehnice, din ce în ce mai ieftine şi din ce în ce mai bogate, oferă nenumărate oportunităţi de înregistrare a timpului prelungit. Jocul de pictură cu lumini nu necesită decât un aparat de fotografiat şi o lanternă, fiindcă, dacă aparatul de fotografiat se setează să aibă un timp de expunere mai mare, în acest timp se pot „picta” diverse figuri cu ajutorul lanternei. După o scurtă prezentare a acestui proces de fotografiere, participanţii la acest workshop au posibilitatea să încerce structurile create de liderul de atelier. La plecare, fiecare participant va primi fotografia printată a imaginii create de sine.

 

 

 

Acest atelier de creaţie este destinat în primul rând adulţilor, copii pot participa însoţiţi de părinţi, cei interesaţi, sunt aşteptaţi sâmbătă, pe data de 17 septembrie, între orele 14:00-16:00, la Spaţiul de Artă Contemporană Magma.

Tot la Spaţiul de Artă Contemporană Magma se va ţine Atelierul de creaţie Brâncuşi, sub conducerea lui Dan Acostioaei. Acest workshop va avea loc vineri, pe data de 16 septembrie, între orele 10:00 şi 16:00, sub denumirea de Arta picturii de icoane. Atelierul problematizează „canonizarea” lui Brâncuși atât în sfera elitelor culturale românești, cât și în cea a culturii populare: atelierul de pictură susținut de Dan Acostioaei pornește de la portretul sculptorului și se dezvoltă înspre canonul iconografic ortodox.

 

Anul acesta, Festivalul de arte contemporane se va desfășura în perioada 15-18 septembrie, iar evenimentele, atelierele de creaţie vor explora felul în care vizualitatea completează muzica, literatura, și ce anume aduce în plus acestora, cât și, cum este vizualitatea teatrului, cum influențează o puternică prezență vizuală o operă, precum și care este efectul dumpingului vizual copleșitor asupra receptorului.

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail