40,87% dintre elevii care au participat la simularea județeană a Evaluării Naționale organizată luna trecută de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Covasna, au obținut medii peste 5, conform conducerii instituției.
Simularea a fost adresată claselor de a VIII-a din județ. Potrivit rezultatelor publicate pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna, www.isj.educv.ro, la proba de limba și literatura română, 45,89% din totalul elevilor prezenți au obținut note peste 5. La această probă s-au înscris 1955 elevi și au fost prezenți la simulare 1763, iar un elev a fost eliminat cu nota 1, deoarece a vrut să folosească telefonul mobil.
„Elevul a intrat la simulare și nu a vrut să scrie; aștepta să treacă timpul, s-a plictisit și a scos telefonul. De aceea, a fost eliminat (…).” – a spus inspectorul școlar general al ISJ Covasna, prof. Kiss Imre.
La simularea probei de Matematică au fost prezenți 1.763 de elevi, dintre care 356 (20,19%) au obținut note peste 5, iar la proba de limba și literatura maghiară, din totalul de 1277 elevi prezenți, 947 (74,16%) au obținut note peste 5.
Rezultate mai slabe decât cele de la simularea județeană din anul școlar precedent
Astfel, procentul mediilor generale peste 5 – la simularea județeană a Evaluării Naționale -este de 40,87%. Rezultatele sunt mai slabe decât cele înregistrate la simularea județeană organizată în anul școlar precedent, conform conducerii ISJ Covasna, printre motive numărându-se și faptul că subiectele au avut acum un grad de dificultate mai ridicat.
„Rezultatele, în procentaj, sunt mai slabe decât cele înregistrate la simularea județeană de anul trecut, când, de exemplu, la limba și literatura română, procentul (elevilor cu note peste 5) a fost 52%; și sunt mai slabe la matematică, unde procentul a fost anul trecut de 29%. Sunt două explicații: pe de-o parte, sunt generații și generații și în acest an se pare că elevii care au intrat în clasa a VIII-a au studiat mai puțin sau sunt puțin altfel decât cei din generația anterioară. Învață toată lumea, dar sunt și diferențe. Pe de altă parte, și subiectele au fost anul acesta, altfel. Cel puțin la matematică, ne-au spus profesorii că au fost și subiecte care se puteau rezolva mai greu, deci, nivelul de dificultate a fost mai ridicat decât cel din anul școlar precedent (…).”- a declarat inspectorul școlar general al ISJ Covasna, prof. Kiss Imre.
Acesta a mai spus că simularea județeană este un semnal de alarmă, la început de an școlar, o atenționare cu privire la importanța examenului și a studiului.
„Rezultatele arată că elevii mai au de învățat. Ei mai au timp să se pregătească și, practic, aceste rezultate sunt ca un semnal de alarmă pentru elevi: să se apuce să învețe, pentru că fără un studiu aprofundat și fără învățare zilnică, nu se poate! Deci, simulările pe care le organizăm la început de an școlar sunt pentru a trage un semnal de alarmă că urmează examenul și trebuie să se apuce serios de învățat (…). Materia din care au susținut această simulare a fost din clasele V-VII și puțină din clasa a VIII-a, pentru că suntem la început de an școlar. Rezultatele vor fi analizate (…), cu părinții, cu elevii. Subiectele, rezultatele, vor fi analizate pe larg cu profesorii de specialitate, în cadrul cercurilor pedagogice (…). Eu sunt convins că acest semnal de alarmă prinde bine tuturor și că elevii se vor apuca serios de învățat.” – a spus inspectorul școlar general Kiss Imre.
La începutul acestei luni, în organizarea ISJ Covasna a avut loc și simularea județeană a examenului de Bacalaureat.
Ana Alina Costache

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail