Angajatorii care intenţionează să depună documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaţilor reveniţi din şomaj tehnic le pot încărca pe platforma aici.gov.ro, potrivit unui comunicat remis miercuri de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM).

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidenţă mai bună a actelor transmise şi facilitează accesul la formularele ce trebuie completate, se precizează în comunicatul ANOFM.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părţi din salariu, subliniază ANOFM.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru şomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligaţia de a menţine raporturile de muncă ale salariaţilor până la 31 decembrie 2020, cu excepţia lucrătorilor sezonieri şi a situaţiei în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu prima zi a lunii şi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanţei.

Persoanele interesate pot apela numărul de telefon 021.444-0000 pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la şomajul tehnic, la facilităţile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 şi prin prevederile OUG 92/2020. Call-centerul funcţionează între orele 09:00 – 16:00 de luni până joi şi vineri între 09:00 – 13:00, aminteşte ANOFM.

AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail