Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna este implicată, alături de entități din Ungaria, Irlanda, Italia și Spania, în cadrul proiectului „ACCES TO VET” – ce urmărește realizarea cooperării și realizării unui schimb de bune practici în domeniul formării și evaluării competențelor profesionale.
Proiectul, a cărui denumire integrală este „Acces to VET- with Competence Development and Skills Recognition”, a debutat în septembrie 2017 și se va încheia în august 2019, fiind coordonat de Prefectura din Békéscsaba (Ungaria). Parteneri sunt entități din: Irlanda (Dublin); Spania (Granada), Italia, Békéscsaba (Ungaria), și AJOFM Covasna.
„Solicitant – deci, partenerul numărul 1 al acestui proiect este Prefectura din Békéscsaba (Gouvernment Office of Bekes Country). Partenerul numărul 2 este Ballymun Job Centre Co-operative Society Limited – un centru din Dublin, care, aflat în subordinea Primăriei se ocupă de creșterea șanselor de ocupare a tinerilor – pe cartiere; partenerul numărul 3 este Camera de Comerț și Industrie din Granada, care a venit cu posibilitatea furnizării de formare și cum să se facă aceasta; partenerul numărul 4 este o asociație din Italia – Associazione Artistica Culturale <<A Rocca>>, o entitate care militează, la rândul său, pentru schimb de bune practici. AJOFM Covasna este partenerul cu numărul 5 și a venit în proiect ca un element al transferului de bune practici în tot ce înseamnă formare profesională a adulților și modul în care legislația românească ajunge să fie pusă în concordanță cu cea europeană, iar al 6-lea partener este Centrul de formare profesională din Békéscsaba.” – a declarat directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor.
Potrivit acestuia, la finele săptămânii trecute, la Sfântu Gheorghe, a avut loc o întâlnire a partenerilor din acest proiect, la Sfântu Gheorghe, la Centrul de evaluare și certificare a competențelor profesionale AFACOV din Sfântu Gheorghe. Întâlniri similare s-au derulat anterior, în cadrul proiectului, la Dublin și apoi în Granada, astfel că, Sfântu Gheorghe este cea de-a treia gazdă.
„La această întâlnire s-a ajuns pentru că acești parteneri și-au propus, prin proiect, să se viziteze reciproc. Asta a însemnat că prima dată am fost la Dublin, apoi am fost în Granada, iar acum întâlnirea a avut loc în România. Urmează să se desfășoare întâlniri și în Italia și în ultimul rând, în Ungaria.” – a spus directorul AJOFM Covasna.
La Sfântu Gheorghe, partenerii proiectului au participat la o serie de activități, printre care vizitarea Centrului de formare „Amoba”, apoi prezentarea activității filialei județului Covasna a organizației „Crucea Roșie”.
O altă etapă a constat în activitatea derulată vineri, 15 iunie, la Centrul de evaluare și certificare a competențelor profesionale AFACOV din Sfântu Gheorghe. Oaspeții din străinătate au vizitat Centrul Afacov, au văzut modul de organizare, au văzut modul în care s-au realizat evaluări și certificări, verificări ale cunoștințelor teoretice și practice. Apoi, în sala de conferințe a „AFACOV” a avut loc un important schimb de experiență și de bune practici între gazde și partenerii proiectului.
„Prin <<Afacov>>, partenerii proiectului au ajuns să fie informați despre metode pe care ei nu le aplică (…). A fost o întâlnire foarte, foarte interesantă! Va urma etapa evaluării acesteia, după evaluare se vor face rapoartele de activitate, va urma ca la întâlnirea din Sicilia să se puncteze, iar în final, la anul, în 2019, să apară acel document care conține toate elementele culese în urma acestui proiect.” – a spus directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor.
Ana Ciorici Costache