Peste 70 de cadre didactice din judeţul Covasna, specializate în învăţământul preşcolar, au participat vineri, 27 februarie a.c., la a VIII- a ediţie a simpozionul judeţean de creativitate pedagogică, din cadrul zilelor educaţiei preşcolare, desfăşurat la Întorsura Buzăului. În acest an tema evenimentului a fost:  „ABC-ul relaţiei familie – grădiniţă. Exemple de bune practici”. Simpozionul a fost organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna prin Inspectorul şcolar pentru învăţământ preprimar – linia română – Adriana Mihalache şi Atelierul  Metodic Întorsura Buzăului.  

27 de prezentări susţinute de educatori

Simpozionul a avut la bază 27 de prezentări susţinute de educatori, toate realizate în jurul temei din acest an, adică „relaţia familie – grădiniţă”. Cadrele didactice au avut ocazia să împărtăşească informaţii şi experienţe din carieră, precum şi să se inspire din ideile de activităţi ale colegilor lor.

„Grădiniţa este mediul în care copiii urmează să socializeze cu alţi copii, oferindu-le situaţii de relaţionare cu aceştia şi condiţii care favorizează un mediu adecvat învăţării şi descoperirea de către fiecare copil în parte a propriei identităţi şi imagini de sine pozitive.”, se comunica într-o prezentare din cadrul simpozionului.

Aceeaşi sursă mai adăuga: „Prin desfăşurarea de parteneriate cu părinţii, educatorii sunt cei care află primele informaţii necesare activităţilor educative viitoare. Colaborarea dintre grădiniţă şi familie presupune o comunicare efectivă şi eficientă, o unitate de cerinţe şi acţiuni în interesul copilului.”

Cadrele didactice au ajuns la concluzia că relaţia dintre familie şi grădiniţă se bazează pe o serie de principii: „relaţia cu părinţii trebuie să se clădească pe respect reciproc, pe înţelegere şi colaborare”; „copilul este al părintelui, numai el este în măsură să decidă soarta acestuia, grădiniţa îşi aduce contribuţia la formarea copilului ca om, ca cetăţean al unei comunităţi”; „munca educativă are rezultate numai dacă şi părintele se implică activ”; „părintele are dreptul să îşi spună punctul de vedere privind condiţiile şi educaţia copilului în grădiniţă”.

Teme dezbătute în anii anteriori la simpozion

Adriana Mihalache a precizat că temele simpozionului judeţean diferă de la un an la altul: „În fiecare an au fost teme atractive. Dintre ele menţionez: «Marketing educaţional», «Caietul educatoarei» sau «Grădiniţa verde».”

Cea mai bună ediţie de până acum

Inspectorul şcolar judeţean pentru învăţământ preprimar – linia română a precizat către toţi cei prezenţi la eveniment că ediţia din acest an, respectiv a VIII-a, este cea mai bună ediţie de simpozion de până acum. „Trebuie să mulţumesc în mod deosebit colegelor mele de la Grădiniţa cu program prelungit „Prichindel” pentru implicarea într-o foarte bună organizare a evenimentului de azi. Trebuie să le pomenesc aici pe doamna director a Şcolii Gimnaziale „Mihail Sadoveanu” din Întorsura Buzăului, Adela Stroie şi doamna director – adjunct a aceleiaşi Instituţii, cu responsabilitate directă pe G.P.P. „Prichindel”, Claudia Luca. Le mulţumesc şi tuturor educatoarelor din cadrul Atelierului Metodic Întorsura Buzăului care şi-au adus contribuţia la reuşita acestui simpozion.”, a declarat Adriana Mihalache.

Mesajul Inspectorului şcolar judeţean pentru învăţământ preprimar – linia română

. .

Prin intermediul interviului acordat cotidianului Mesagerul de Covasna, Adriana Mihalache, Inspectorul şcolar judeţean pentru învăţământ preprimar – linia română, a ţinut să transmită un mesaj, atât părinţilor, cât şi educatorilor din judeţ, prin citarea autorului american, Zig Ziglar: „Singura cale de a forma copii buni este să devenim mai întâi părinţi buni…copiii noştri sunt singura speranţă pentru viitor, tot aşa cum noi, părinţii, suntem singura lor speranţă pentru prezentul şi viitorul imediat.

Iulia Drăghici – Taraş

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail