În plină vacanță, coridoarele, sălile și internatul Liceului de Arte „Plugor Sandor” s-au animat din nou. În perioada 8-12 iulie s-a desfășurat a treia ediție a Taberei de Teorie, destinată elevilor școlii. Principalul scop al acestei tabere a fost să aprofundeze cunoștințele în teoria muzicii și să le aplice practic. Elevii au avut ocazia să analizeze critic fenomenul muzical, să implementeze cunoștințele teoretice și să identifice punctele de reper care să îi ajute în orientarea artistică.

De asemenea, tabăra a oferit un cadru ideal pentru dezvoltarea relațiilor sociale și a incluziunii, punând accent pe colaborarea între elevii de la secțiile română și maghiară. Această colaborare nu doar că a încurajat învățarea prin schimb de cunoștințe, dar a și contribuit la consolidarea relațiilor și a prieteniei între participanți, esențiale pentru o comunitate unită și armonioasă. Elevii au avut oportunitatea să se cunoască mai bine, să lucreze împreună și să formeze prietenii care vor contribui pe viitor la dezvoltarea caracterului lor.

Considerăm că participarea celor 37 de elevi, provenind din clase și cu nivele de pregătire diferite, reprezintă un mare succes al taberei. Printre participanți s-au numărat elevi care au terminat clasa a V-a, dar și absolvenți de liceu. Pentru aceștia din urmă, cele 5 zile au fost deosebit de utile în pregătirea pentru admiterea la facultate.

Din punct de vedere profesional, diferența între activitățile taberei și cele de la orele de curs constă în posibilitatea de a lucra individual cu fiecare elev, adaptându-ne la nevoile fiecăruia, lucru imposibil în cadrul orelor de curs, unde predarea se face pe grupe. În acest fel, am reușit să oferim o atenție sporită fiecărui participant și să abordăm în detaliu aspectele teoretice necesare fiecăruia.

Un alt obiectiv al taberei a fost consolidarea echipei și transformarea învățării într-o activitate atractivă prin joc și descoperire. Acest mediu a facilitat legarea de noi prietenii și a creat o legătură mai apropiată între profesori și elevi, încurajând o atmosferă de colaborare și sprijin reciproc.

Câteva impresii ale elevilor:

„Mie în tabără mi-a plăcut că am putut face teorie cu mai mulți profesori, am stat cu prietenii, mi-am făcut prieteni noi și am învățat.” – Chiricescu Karina, clasa a VI-a.

„Mi s-a părut interesant că am avut cursuri comune între secția română și secția maghiară, mi-a plăcut atmosfera relaxantă și am învățat lucruri noi.” – Erdélyi Andra, clasa a VI-a.

„Tabăra a avut o atmosferă foarte plăcută. Activitățile erau interesante, mai ales datorită faptului că fiecare zi era predată de alt profesor. Deși grupele erau formate din elevi de la clase diferite, ne-am închegat într-un colectiv.” – Könczey Flóra, clasa a XII-a.

„Tabăra aceasta, la fel ca și cele din anii trecuți, a fost o experiență foarte plăcută. Timpul petrecut cu prietenii și faptul că am învățat ceea ce iubesc mereu mă fac fericită. Mi-a plăcut în mod deosebit că în fiecare zi am învățat câte puțin de la alt profesor. M-am simțit foarte bine, această tabără este una dintre acelea la care particip în fiecare an și nu regret niciodată (chiar dacă am dormit puțin).” – Pap Regina, clasa a VII-a.

„Mi-a plăcut foarte mult în tabără, am învățat mult, dar ne-am și distrat. Am dormit puțin, dar am jucat mult fotbal.” – Kisgyörgy Bence, clasa a VI-a.

Mulțumim tuturor celor care au făcut posibilă realizarea acestei tabere, inclusiv sponsorilor noștri generoși – Consiliul Județean Covasna, Fundația Communitas, Farmacia Hermann, firma Sound Studio, Brutăria Diószegi, Liceul de Arte „Plugor Sandor”, – precum și părinților a căror susținere și implicare sunt fundamentale pentru educația și dezvoltarea viitoare a copiilor.

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail