Polițiștii din Sfântu Gheorghe desfășoară cercetări pentru identificarea făptuitorilor, în cadrul unui dosar vizând infracțiunea de înșelăciune după ce, o femeie de 53 de ani, a sesizat faptul că ar fi fost victima unei fraude în urma căreia a rămas fără suma de 46.000 lei.

Potrivit Compartimentului Relații Publice al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Covasna, în cursul zilei de joi, 13 noiembrie, aceasta a fost apelată telefonic de o femeie care s-a prezentat în mod fals ca angajat al unui departament „Antifraudă” al unei bănci cunoscute.

„Apelanta i-a spus victimei că cineva ar fi încercat să-i acceseze ilegal contul bancar și că, pentru a-și proteja economiile, ar trebui să transfere banii într-un „cont de siguranță”. Sub pretextul ajutorului, aceasta a reușit să îi câștige încrederea și a ghidat-o telefonic pentru efectuarea unui transfer de aproape 46.000 de lei”, se menționează în comunicatul de presă transnis către mesagerul de Covasna.

În cauză, polițiștii au întocmit un dosar penal și continuă cercetările pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune, în vederea identificării și tragerii la răspundere a persoanelor responsabile.

DE ȘTIUT! Polițiștii le reamintesc cetățenilor că băncile sau instituțiile publice nu solicită, prin telefon, comunicarea unor date persoanale ori efectuarea de transferuri de bani, sub pretextul protejării acestora.

Compartimentul Relații Publice al IPJ Covasna transmite următoarele recomandări de care trebuie să țineți cont, pentru a nu cădea „în plasa” escrocilor: 

  •  Verificați întotdeauna identitatea apelantului – cereți nume complet, funcție, instituția.
  •  Dacă primiți un apel suspect, închideți imediat și contactați direct banca ori instituția menționată, folosind numărul oficial de pe site-ul instituției (nu la numărul din apel).
  •  Nu efectuați niciodată transferuri bancare la indicația unei persoane necunoscute, indiferent de cât de convingătoare pare.
  •  Nu instalați aplicații de control la distanță (ex: AnyDesk, TeamViewer) la cererea necunoscuților.
  •  Fiți vigilenți la mesaje alarmante sau presiuni emoționale („contul va fi blocat imediat”, „veți pierde banii”) – acestea sunt tactici de manipulare!
  • Informați-vă periodic din surse oficiale și spuneți-le și celor apropiați, despre aceste riscuri!                                                                                                                                                                                      mesageruldecovasna.ro                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Sursa foto: https://ro.dreamstime.com/

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail