Agenția Județeană pentru ocuparea forței de muncă (AJOFM) Covasna a anunțat că, în colaborare cu Centrul Regional de Formare Profesională a Adulţilor – C.R.F.P.A. Mureş, poate veni în sprijinul candidaţilor pentru funcţia de administrator de imobile, prin organizarea unui program de formare profesională.

Directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor, a declarat ieri, că prin acest program de formare profesională ca administrator de imobile, se vine în întâmpinarea unei nevoi reale, în contextul în care, Guvernul României a aprobat în luna mai 2017, un proiect de lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor. Proiectul legislativ prevede, printre altele, că admistratorii de bloc trebuie să facă dovada că au obţinut un certificat de calificare profesională, pentru a exercita această funcție.

„Venim în anticiparea unei nevoi reale! Guvernul României, a aprobat în luna mai 2017, un proiect de lege privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, ce urmează să abroge cadrul legal actual al Legii 230/2007. După intrarea în vigoare a propunerii legislative, persoanele fizice care sunt atestate în momentul de față să fie  administratori de bloc, vor putea să-şi păstreze funcţia numai dacă vor obţine un certificat de calificare profesională, care are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor, certificat ce se va afişa prin grija administratorului, la avizier. Astfel, prin noul cadru legal, se vor prevedea următoarele: <<În scopul administrării şi întreţinerii condominiului, asociaţia de proprietari poate încheia contracte în numele proprietarilor cu persoane fizice, persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice cu obiect de activitate administrarea condominiilor, înfiinţate potrivit prevederilor legale în vigoare>>.” – a declarat directorul executiv al AJOFM Covasna, Kelemen Tibor.

Potrivit acestuia, candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele prevăzute de lege, precum şi alte documente solicitate printre care, obligatoriu: atestatul;  certificatul de calificare profesională obţinut în conformitate cu legislaţia în vigoare privind formarea profesională a adulţilor;  cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nici-o condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune de natură economico-financiară; dovada poliţei de asigurare de răspundere civilă profesională.

„Este important de subliniat faptul că, desfăsurarea de către persoanele fizice a activitătii de administrare a condominiilor fără îndeplinirea conditiilor legale, în speţă, fără deţinerea certificatului de calificare profesională, va fi sancţionată cu amenzi cuprinse între 5.000 lei si 10.000 lei. În acest sens, A.J.O.F.M. Covasna, în colaborare cu C.R.F.P.A. Mureş, poate veni în sprijinul acestor persoane, prin organizarea programului de formare profesională <<Administrator imobile>>, curs de inițiere, cu o durată de 80 de ore, o condiție de acces fiind nivelul de studii medii. Costul estimativ al acestui curs este de 170 de lei pentru o grupă de 28 de persoane, respectiv, 275 lei, pentru o grupă de 14 persoane.”- a informat directorul executiv al AJOFM Covasna.

Potrivit acestuia, persoanele interesate  sunt rugate să se adreseze Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Covasna, Sfântu Gheorghe, str. General Grigore Bălan nr. 14, tel./fax: 0267-312157, sau 0267-317045, până la data de 31 iulie 2017.

Ana Ciorici Costache

 

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail