Primarul municipiului Sfântu Gheorghe, Antal Arpad a declarat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că a solicitat conducerii noului supermarket care se va deschide luna viitoare, să respecte specificul acestei zone, mai exact să angajeze persoane care vorbesc atât limba română, cât şi limba maghiară şi să pună afişe bilingve.

Primarul Antal Arpad

Antal Arpad a menţionat că până acum a trimis două scrisori conducerii acestei societăţi pentru a-i aduce la cunoştinţă că peste 75% din populaţia municipiului Sfântu Gheorghe este de etnie maghiară şi i-a recomandat să ţină seama de această proporţionalitate etnică pentru menţinerea echilibrului lingvistic. Cea de-a doua scrisoare a fost expediată după ce firma a postat un panou pentru recrutare de personal inscripţionat doar în limba română.

„Încă în momentul în care se elibera autorizaţia de construcţie am trimis o scrisoare amabilă câtre Kaufland în care am semnalat că peste 75 la sută din populaţia municipiului Sfântu Gheorghe este de etnie maghiară şi am cerut să ţină cont de această proporţionalitate etnică, iar în cazul acelor angajaţi care vor avea relaţii cu cetăţenii să ţine cont de importanţa cunoaşterii limbii maghiare”, a spus Antal Arpad, menţionând că, fiind vorba despre o investiţie privată, nu are pârghii pentru a obliga firma să respecte această cerinţă.

Noul supermarket, Kaufland, se va deschide la începutul lunii ianuarie 2012 în zona Lunca Oltului şi va împărţi clienţii cu alte patru supermarketuri prezente la Sfântu Gheorghe – Billa, Lidl, Penny şi Profi.

Iarna trecută, mai mulţi membri ai Asociaţiei Tinerilor Maghiari din Transilvania (EMI) au organizat un protest în faţa unui supermarket din municipiul Sfântu Gheorghe pentru a determina conducerea acestuia să pună afişe şi în limba maghiară. De asemenea, le-a recomandat concetăţenilor de etnie maghiară ca, în caz contrar, să boicoteze firma şi să-şi facă cumpărăturile din alte magazine în care ‘sunt trataţi cu respectul cuvenit’. Ulterior, asociaţia a demarat o campanie de folosire a limbii maghiare în spaţiile publice.

“Mesajul campaniei este să ne folosim limba maternă peste tot în viaţa publică (…) Am început această campanie în anul 2009 şi putem spune că de atunci şi până acum, în decurs de trei ani, s-au făcut progrese în ce priveşte folosirea plăcuţelor bilingve. Vom continua cu inscripţionarea în oraş şi prognozăm să încheiem această campanie în anul 2012”, a declarat la acea vreme preşedintele asociaţiei, Nemes Elod.

Oana Mălina Negrea/AGERPRES

Vrei să fii notificat când apare un articol nou? Abonează-te prin e-mail